اپلخودرو الکتریکی

ویژگی های جدید برای دوچرخه سواران و خودروهای الکتریکی در اپلیکیشن مپس آی او اس 14

اپل در نقشه مپس آی او اس 14، ویژگی‌هایی را برای دوچرخه سواران و دارندگان خودروهای الکتریکی تعبیه کرده که به آن‌ها در انتخاب بهترین مسیر دوچرخه سواری و همچنین پیدا کردن ایستگاه‌های شارژ الکتریکی کمک می‌کند.

مسیریابی دوچرخه سواری که در این نسخه از آی او اس اضافه شده، شامل نمایش خطوط دوچرخه سواری، مسیرهای شلوغ، خیابان‌های پرخطر و همچنین جاده‌هایی که می‌تواند کاربر را سریع‌تر به مقصد برساند، خواهد شد.

به گفته اپل، قابلیت مذکور در نسخه جدید واچ او اس 7 نیز تعبیه خواهد شد. اگرچه قابلیت نمایش مسیرها برای دوچرخه سواران پیشتر نیز در گوگل مپس وجود داشته اما تنها در شرایطی که در آن منطقه، مسیرهایی ویژه دوچرخه سواران وجود داشت، اطلاعات مفیدی ارائه می‌شد. در غیر این صورت، کاربران اغلب به خیابان‌ها و مسیرهای شلوغ هدایت می‌شدند.

ویژگی دیگری که اپل در آی او اس 14 اضافه کرده، نمایش مسیرهای منتهی به ایستگاه‌های شارژ الکتریکی است. این قابلیت پیشتر در گوگل مپس نیز وجود داشت و کاربر را به ایستگاه‌های شارژ تسلا یا دیگر شرکت‌ها هدایت کند.

به گفته اپل، نقشه مپس در آی او اس 14 می‌تواند برای رانندگان جدید خودروهای الکتریکی بسیار مفید و کاربردی باشد و قبل از آنکه شارژ باتری خودروی آن‌ها خالی شود، نزدیک‌ترین ایستگاه‌های شارژ را به آن‌ها نشان دهد.

اگرچه این دو ویژگی هرگز نمی‌تواند کاربران را به کنار گذاشتن خودروهای مجهز به سوخت‌های بنزینی ترغیب کند، اما حداقل در ظاهر نشان می‌دهد که اپل نیز یکی از حامیان استفاده از سوخت‌های پاک و کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی است.

از سویی دیگر، قابلیت ویژه دوچرخه سواران نیز در این روزها که جهان با همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، می‌تواند با انتخاب مسیرهایی کم تردد و خلوت، مانع از حضور افراد در خیابان‌ها و مسیرهای شلوغ و به دنبال آن، انتقال این ویروس شود.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا