ویروس کرونا

تایید ابتلای 3 بیمار جدید به کرونا و انتقال ۵ فرد مشکوک به تهران

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تایید ابتلای 3 بیمار دیگر به ویروس کرونا در قم و انتقال پنج فرد مشکوک دیگر از قم به بیمارستان‌های تهران خبر داد.

محمد مهدی گویا گفت: به جز دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا که دیروز در قم جان خود را از دست دادند ابتلای دو بیمار دیگر به این ویروس در قم تایید شده و در بیمارستان بستری هستند، پنج فرد مشکوک دیگر نیز با آمبولانس به تهران منتقل شده‌اند و در بیمارستان‌های پایتخت بستری هستند. منتظر نتیجه آزمایش آنها هستیم و هنوز ابتلای آنها به این ویروس محرز نشده است.

همچنین به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و طالاع رسانی وزارت بهداشت، یک مورد ابتلا به ویروس کرونا نیز در شهر اراک تایید شده که وی در اصل ساکن قم است.

وی گفت: خانواده و اطرافیان دو بیمار فوت شده و دو بیمار مبتلا در قرنطینه نیستند اما آموزش‌ها و توصیه‌های بهداشتی لازم به آنها داده شده تا در صورت مشاهده علایم بیماری مراجعه کنند.

گویا افزود:  همه موارد ویروس کرونا ساکن قم بوده اند. این افراد هیچ ارتباطی با خارجی ها یا چینی ها نداشته اند. بنابراین منشا بیماری بر اساس اطلاعاتی که داریم از خارج کشور نیست اما در حال بررسی منشا بیماری هستیم و هنوز بر این باور نیستیم که منشا بیماری زوار پاکستانی یا کشورهای دیگر بوده باشد اما به محض مشخص شدن منشا بیماری اعلام می‌کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد افرادی که بیماری آنها محرز شده، مشخص است که ویروس کرونای جدید بوده است اما در مورد افراد مشکوک در حال بررسی هستیم و اکنون به جز این موارد در هیچ شهر دیگری موارد بیماری کرونا گزارش نشده است.

 

 

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا