ویروس کرونا

ممنوعیت سفرهای جدید برای پیشگیری از موج جدید شیوع کرونا

سخنگوی دولت با تاکید بر این که مشارکت همه هموطنان، سبب کاهش طول دوره بیماری کرونا و هزینه‌های انسانی می شود، نوشت: برای پیشگیری از موج جدید شیوع کرونا، سفرهای جدید ممنوع است و تمام پارک ها، بوستان‌ها و محل‌های تراکم جمعیت تعطیل می‌شوند.

«علی ربیعی» ظهر چهارشنبه در رشته توییتی مهمترین مصوبات دومین جلسه هیات وزیران در سال 99 را تشریح کرد و نوشت: امروز رییس‌جمهور در جلسه دولت، ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان کرونا، به‌ویژه خانواده کادر بهداشت و درمان، بر اساس گزارش وزیر بهداشت از  شیوع بیماری و با توجه به کنترل موج اول و برای پیشگیری از موج جدید شیوع، ابلاغ کرد سفرهای جدید ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

سخنگوی دولت با تاکید بر این که « ‏از مسافران تقاضا می‌شود سفر خود را مدیریت نموده و زودتر به شهرهای خود برگردند» افزود: ‏همچنین با دستور رییس جمهوری در جلسه امروز دولت علاوه بر تعطیلی ادارات که روال آن اعلام شده است، فعالیت‌ها در حوزه کسب و کار مگر در موارد حساس و روزمره مردم تا پانزدهم فروردین محدود می‌شود.

ربیعی خاطر نشان کرد: هیچ مشکلی در تامین مایحتاج روزانه مردم نیست و تمامی فروشگاه‌های تامین مایحتاج عمومی ۲۴ ساعته باز خواهند بود.

وی اضافه کرد: افرادی که براساس طرح غربال‌گری ابتلای آنها به کرونا مشخص شده است، موظف به تبعیت از دستورات وزارت بهداشت بوده و در صورت عدم رعایت و حرکت آزادانه مورد پیگیرد قرار خواهند گرفت.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان این که «تمام پارک ها، بوستان ها و محل‌های تراکم جمعیت تعطیل خواهد شد» تصریح کرد: ‏ باید در کنار هم، با اعتماد به نظام سلامت و تصمیمات دولت از این مرحله سخت عبور کنیم؛ این سیاستها باید به یک قرارداد اجتماعی بین همه ما تبدیل شود. مشارکت همه هموطنان، سبب کاهش طول دوره بیماری و هزینه‌های انسانی خواهد بود.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا