ایرانویروس کرونا

نخستین دو مورد مبتلایان به کرونا در ایران فوت کردند

تنها ساعاتی پس ازآنکه نخستین دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایران اعلام شد و پس از آنکه شایعاتی درباره این ویروس و مرگ مبتلایان اولیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، وزارت بهداشت مرگ این دو نفر را اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تایید فوت دو نفر در قم بر اثر بیماری کرونا بر ضرورت توجه مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی تاکید کرد. به گزارش «ایرنا» دکتر محمدرضا قدیر درخصوص شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: «ما شاهد یک پیک بیماری‌های تنفسی ظرف سه، چهار روز اخیر بودیم و در بررسی‌های صورت‌گرفته دو مورد منجر به فوت شد و آزمایش‌های اولیه مشخص شد که این دو نفر از نظر کرونا مثبت هستند ولی هنوز نتیجه تست‌های ژنتیک اعلام نشده است.» او افزود: «قرار بر این بود با مردم صادق باشیم و همین که برای خودمان نتایج آزمایش‌های اولیه مشخص شد مساله را به مردم اطلاع دادیم؛ بیمارستان (کامکار) به‌عنوان مرکز بیماران ویروسی در نظر گرفته شده و یک بیمارستان (نکویی – فرقانی) نیز قرار است که پشتیبان باشد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه مردم باید آرامش داشته باشند، اظهار کرد: «مردم دست‌های خود را مرتبا شست‌وشو کرده و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام داشته باشند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.» او افزود: «مردم نگران تامین ماسک نباشند؛ البته مردم بدانند وقتی که در معرض بیماری نیستند نیازی به ماسک ندارند، چرا که خود ماسک می‌تواند عامل عفونت باشد.»

احتمال ابتلای اطرافیان ۲ بیمار فوت شده به کرونا زیاد است

عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از احتمال فراوان ابتلای اطرافیان دو جان باخته قمی در ماجرای کرونا خبرداد.

پس از اعلام خبر قرنطینه اعضای خانواده دو مرحوم مبتلا به ویروس کرونا عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرده است که فوت دو نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد که احتمالا افراد دیگری ار نزدیکان آنها نیز به این ویروس مبتلا شده‌ و باید قرنطینه شوند و تعداد بیماران احتمالا بیشتر است.

بر اساس گفته مسعود مردانی ظاهرا قبل از فوت این دو بیمار از آنها آزمایش گرفته شده است اما جواب آزمایش نهایی بعد از فوت آنها مشخص می‌شود. افرادی که با دو فرد فوت شده در تماس بوده‌اند باید به سرعت شناسایی شوند.

وی گفت:این افراد حتما باید جداسازی شوند و تحت درمان قرار بگیرند تا این بیماری به دیگران منتقل نشود.

مسئولان قم در حال حاضر در جلسه اضطراری استان هستند و اطلاعات تکمیلی را پس از تصویب مسایل مهم به اطلاع عموم می‌رسانند.

مشاور وزیر بهداشت: نزدیکان دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در قم در قرطنیه هستند

به نقل از یکی از رسانه‌های رسمی، علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهار کرد که نزدیکان دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در قم در قرطنیه هستند.

بر این اساس، وزارت بهداشت اعلام کرد که نتیجه آزمایش اولیه دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در قم مثبت بوده و بررسی‌های بیشتر در حال انجام است.

ثبت دو مورد کرونا ایران در داشبورد جهانی

داشبورد جهانی ویروس کرونا که تعداد مبتلایان و مرگ و میر این ویروس را دنبال می‌کند دو مورد ابتلا  به کرونا و مرگ آنها در ایران را در داخل نقشه خود قرار داده است.

نخستین دو مورد مبتلایان به کرونا در ایران فوت کردند

سوالات کرونایی را از ۱۹۰ بپرسید/مراقبت از موارد مشکوک در بخش‌های ایزوله

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که تاکنون مواردی که در قم مشکوک به کرونا بوده‌اند، در بخش‌های ایزوله تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین اقدامات انجام شده در قم درخصوص بیماری کرونا، گفت: تیم مبارزه با بیماری‌های وزارت بهداشت در قم مستقر شده و بررسی‌های لازم را انجام داده و اقداماتی مانند اخذ شرح حال، مراقبت و در صورت نیاز انجام آزمایشات لازم را بر اساس پروتکل‌ها از افراد انجام می‌دهند. این اقدامات در صورت نیاز حتما درباره اطرافیان دو بیماری هم که فوت کرده‌اند، انجام‌ میشود.
وی با بیان اینکه تاکنون مواردی که در قم نسبت به آنها مشکوک بودیم، تحت مراقبت خاص در بخش ایزوله قرار گرفته‌اند، افزود: آزمایشات این افراد ارسال شده و بعد از مشخص شدن جواب آزمایش‌ها میتوانیم اعلام کنیم که کدام یک‌ مبتلا هستند و کدام یک مبتلا نشده‌اند.
وی همچنین گفت: اگر مردم فعلا در تهران و قم درباره کرونا سوالی داشتند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۰ داخلی شش تماس بگیرند و سوالات‌شان را از کارشناسان مربوطه بپرسند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا