بازیتکنولوژی

پلی استیشن 5 با قیمت تقریبی 470 دلار عرضه می‌شود؟

این روزها، طرفداران بازی‌های ویدیویی بی‌صبرانه چشم به راه رونمایی از نسل جدید کنسول‌های سونی تحت عنوان پلی استیشن 5 هستند. اما شواهد حاکی از آن است که این شرکت ژاپنی به دلیل هزینه‌های بالای تامین قطعات این کنسول، هنوز نتوانسته قیمتی را که هم برای این شرکت و هم خریداران بصرفه باشد، تعیین کند.

اگر خاطرتان باشد سونی مدل قبلی این کنسول یعنی پلی استیشن 4 را با قیمت 399 دلار روانه بازار کرد. اما با توجه به تغییرات و ارتقای قسمت‌های مختلف پلی استیشن 5 که می‌تواند تجربه بهتر و لذت‌بخش‌تری از اجرای بازی‌ها را برای کاربران به ارمغان آورد، پیش‌بینی می‌شود که سونی بهای تقریبی 470 دلار را برای این محصول در نظر گیرد.

اگرچه بسیاری از کاربران و طرفداران محصولات سونی، از این موضوع خوشحال نخواهند شد اما نشریه بلومبرگ با انتشار گزارشی به نقل از منابع مطلع نوشت که این شرکت به دنبال امتحان کردن تمامی‌راه‌ها برای عدم افزایش قیمت نهایی پلی استیشن 5 است و خود را برای کمترین سود و حتی ضرر احتمالی در عرضه نسل جدید این کنسول آماده کرده است.

مهم‌ترین چالشی که سونی با آن مواجه است و بر قیمت نهایی پلی استیشن 5 تاثیر می‌گذارد، قطعات DRAM و مموری فلش NAND است که اخیرا و به دلیل افزایش تقاضای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، تامین آن برای این شرکت سخت شده است.

اگرچه سونی در واکنش به درخواست بلومبرگ برای ارائه توضیحات، حرفی نزد اما به نظر می‌رسد که مدیران این شرکت بر سر دوراهی بزرگی در تعیین قیمت این کنسول قرار گرفته‌اند و از آنجایی که هرگونه افزایش قیمت می‌تواند بسیاری از کاربران را از خرید پلی استیشن 5 منصرف کند، باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه سیاستی اتخاذ خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا