اوبر

بنیانگذار اوبر چگونه 1 میلیارد دلار از دست داد

تراویس کالانیک تا آذرماه امسال بخش عمده سهامش را در اوبر – شرکتی که خود آن را تاسیس کرده بود – فروخت اما اگر حدود دوماه صبر می‌کرد حداقل 1 میلیارد دلار نصیبش می‌شد.

از زمانی که بنیانگذار اوبر تقریبا همه سهامش را در اوبر فروخت تا به امروز سهام اوبر 50 درصد رشد کرده است. آمارهای مالی اوبر در این فصل نشان دهنده وضعیت مالی مناسب این شرکت است که از پیش‌بینی ها هم فراتر رفته است.

سهام اوبر تنها در روز پنج شنبه و بعد از انتشار آمارهای فصل مالی چهارم شرکت حدود 10 درصد رشد کرد و از مرز 40 دلار هم گذشت. زمانی که کالانیک سهامش را می‌فروخت قیمت هر سهم اوبر حدود 25 دلار بود. اگر او امروز سهامش را در اوبر می‌فروخت 1.2 میلیارد دلار بیشتر نصیبش می‌شد.

از او از مجموع فروش سهامش در اوبر 2.8 میلیارد دلار نصیبش شد. گفته می‌شود او بخش قابل توجهی از این ثروت را به استارتاپ جدیدش در حوزه سفارش انلاین غذا تزریق می‌کند.

کالانیک سال 2017 از مدیریت اجرایی شرکت اوبر کنار گذاشته شد در زمانی که تصمیمات جنجالی اش اوبر را تا مرز سقوط پیش برده بود.

پس از اتنخاب دارا خسروشاهی، اوبر هر چند از جنجال‌های گذشته فاصله گرفت اما در ورود به بورس هم با موفقیت چندانی روبه رو نبود. حالا ولی به نظر می‌رسد اوضاع اوبر بهتر از همیشه است.

در کنار اوبر، تسلا تولید کننده خودروهای الکتریکی هم با اوضاع مناسبی از نظر قیمت سهام مواجه است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا