گوناگون

اوبر در آستانه جریمه 650 میلیون دلاری

سازمان حمایت از نیروی کار ایالت نیوجرسی آمریکا روز گذشته اوبر را به دلیل«دسته بندی غلط» رانندگان متهم و مبلغ 649 میلیون دلار جریمه کرد. این سازمان معتقد است اوبر باید رانندگان را در دسته کارمندان رسمی شرکت تعریف می‌کرد. طبق گفته این سازمان، مبلغ مذکور در ازای مالیات بیکاری و بیمه از کار افتادگی این افراد باید پرداخت شود.

این مبلغ بر اساس مالیات بیمه بیکاری رانندگان اوبر از سال 2015 تا کنون در نظر گرفته شده که معادل 523 میلیون دلار است. 119 میلیون دلار باقی‌مانده نیز جریمه دیرکرد پرداخت مالیات رانندگان اوبر است.

اوبر از زمان آغاز فعالیت، رانندگان خود را کارمند آزاد تعریف کرده و هیچ‌گاه آنها را کارمند رسمی شرکت عنوان نکرده است. این نوع دسته‌بندی اوبر سبب شده رانندگان این شرکت از هرگونه حقوق و مزایای حمایتی که کارمندان رسمی دیگر شرکت‌ها از آنها بهره‌مند هستند، محروم باشند.

تعریف نوع فعالیت رانندگان سرویس‌های تاکسی آنلاین معضلی است که قانون‌گذاران دولت آمریکا از سال‌ها پیش با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. چند ماه پیش ایالت کالیفرنیا قانونی را وضع کرد که طی آن رانندگان تاکسی‌های آنلاین از جمله اوبر و لیفت در دسته کارمندان رسمی قرار می‌گیرند و حال قرار است این قانون از ابتدای سال 2020 رسما اجرا شود. ایالات نیویورک، اوریگان و واشنگتن نیز از همین تاریخ قانون ایالت کالیفرنیا را اجرایی خواهند کرد. مسئله‌ای که می‌تواند ضررهای هنگفتی را برای اوبر و دیگر همتایان در پی داشته باشد.

سخنگوی اوبر در واکنش به خبر دیروز گفته که شرکت به این جریمه 650 میلیون دلاری اعتراض خواهد کرد و به هیچ وجه آن را نمی‌پذیرد.

منبع
Digital Trends

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا