اوبر

مدیرعامل سابق اوبر از سمت خود در هیات مدیره استعفا کرد

تراویس کالانیک، مدیرعامل سابق اوبر که از جمله چهره‌های تاثیرگذار در راه‌اندازی و شکل‌گیری این شرکت محسوب می‌شود، قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، از هیات مدیره این شرکت کناره‌گیری کند.

اوبر با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم تروایس کالانیک برای استعفا از سمت خود در هیات مدیره این شرکت در تاریخ 31 دسامبر خبر داد و اعلام کرد که وی قصد دارد تا تمرکز خود را روی کسب‌کار جدیدش و همچنین فعالیت‌های بشردوستانه معطوف کند.

کالانیک از سال 2010 تا 2017، سکان هدایت اوبر را در کسوت مدیرعامل در دست داشت. در زمان مدیریت وی، بحث‌ها و حاشیه‌های زیادی مطرح می‌شود از جمله آن‌ها می‌توان به انتقادها از محیط کاری نامناسب و همچنین تلاش‌های این شرکت برای دور زدن نهادهای قانونگذار اشاره کرد.

او در پی درخواست گروهی از سرمایه‌گذاران این شرکت، از سمت خود برکنار شد. این افراد خواستار تغییر در مدیریت اوبر بودند که در نهایت، دارا خسروشاهی به عنوان جایگزین وی معرفی شد. او پیش از این نیز تلاش داشت تا نقش خود را در اوبر کمرنگ کند و از این شرکت جدا شود؛ به طوری که اخیرا بخشی از سهام خود را به ارزش 2.1 میلیارد دلار واگذار کرد.

اگرچه حدود دو سال است که کالانیک، نقش مستقیمی‌را در تصمیم‌‍گیری‌های اوبر ندارد، اما این شرکت همچنان با برخی از پیامدهای تصمیمات اشتباه وی در زمان مدیریت، دست‌وپنجه نرم می‌کند. اوایل ماه جاری میلادی، اوبر مجبور به پرداخت 4.4 میلیون دلار جریمه به برخی از کارکنان سابق و فعلی این شرکت که در زمان مدیریت کالانیک، مورد سوءاستفاده و آزار جنسی قرار گرفتند، شد.

این حکم در پی شکایت سوزان فاولر یکی از کامندان پیشین اوبر که در سال 2017 مطرح شد، صادر شد. البته کالانیک و برخی دیگر از مدیران ارشد اوبر، این اتهامات را بی‌اساس خوانده بودند. یکی دیگر از موارد مورد بحث در زمان مدیریت کالانیک، شکایات رانندگان از این شرکت بود که در نهایت، اوبر را به پرداخت 650 میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا