گوگل

امکان تگ کردن چهره افراد به‌صورت دستی به «گوگل فوتوز» اضافه شد

گوگل بالاخره امکان تگ کردن افراد روی عکس‌ها به‌صورت دستی را برای کاربران امکان‌پذیر کرد. اپلیکیشن «گوگل فوتوز» از گذشته قادر بوده چهره افراد را به‌صورت اتوماتیک شناسایی و برای کاربر دسته بندی کند. این قابلیت گوگل امکان مدیریت راحت‌تر گالری تصاویر را به کاربران می‌دهد.

اما گاهی اوقات سیستم هوشمند گوگل برخی چهره‌ها را شناسایی نمی‌کرد و هیچ راهی برای تک گردن افراد به‌صورت دستی وجود نداشت. البته امروز گوگل اعلام کرد که چنین قابلیت به‌زودی در اختیار تمامی کاربران قرار خواهد گرفت.

البته در این میان یک سری نکات وجود دارند که باید آنها را بدانید. برای مثال کاربر تنها چهر‌هایی را می‌تواند به‌صورت دستی تگ کند که گوگل آنها را به‌عنوان چهره شناسایی کند. در صورتی که گوگل چهره فرد را به عنوان چهره انسان تلقی نکند، امکان تگ کردن نام به‌صورت دستی نیز وجود نخواهد داشت.

این مسئله ممکن است کمی از حد ایده‌آل خارح باشد اما قطعا از هیچ چیز بهتر است. گاهی اوقات زمانی که شخص به‌طور کامل رو به دوربین نباشد، گوگل چهره او ار تشحیص نمی‌دهد و در این مواقع تک گردن چهره‌ها به‌صورت دستی می‌تواند کاربردی باشد. این قابلیت قرار است در آپدیت جدید گوگل فوتوز عرضه شود و در حال حاضر برای تمامی کاربران قابل استفاده نیست. پس بهتر است کمی صبور باشید.

گوگل در زمینه امنیت این قابلیت تشخیص چهره می‌گوید که به هیچ عنوان این اطلاعات را بین اکانت‌ها به‌اشتراک نمی‌گذارد. بنابراین زمانی که از چهره شما برای آموزش هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌شود، این شرکت به هیچ عنوان حق دسترسی به اطلاعات چهره‌ها برای مقاصد مختلف را نخواهد داشت. گوگل می‌گوید با غیرفعال کردن ویژگی «Face grouping» در اپلیکیشن گوگل فوتوز، تمامی مدل‌های چهره‌ که گوگل برای‌ کاربر ساخته، حذف خواهند شد.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا