تکنولوژیچگونه

چگونه از محیط ویندوز و دیگر سیستم عامل‌ها فیلم بگیریم؟

دلایل خیلی زیادی برای فیلمبرداری از محیط ویندوز و دیگر سیستم عامل‌ها وجود دارد. برای مثال شاید بخواهید یک ویدیو را برای یوتیوب ضبط کنید یا بخواهید فیلم آموزش نرم افزار بسازید و یا اینکه بخواهید یک ارائه کامل برای کسب و کارتان دست و پا کنید.

اولین کاری که ممکن است انجام دهید این است که سراغ نرم افزارهای ضبط فیلم از محیط سیستم عامل بروید که البته گزینه‌های خیلی خوبی هم در این زمینه برایتان وجود دارد اما ممکن است ندانید که ویندوز به طور پیش فرض به چنین ویژگی مجهز شده است. این ابزار در اپلیکیشن از پیش نصب شده ایکس باکس وجود دارد.

شما همچنین می‌توانید از پنجره مرورگر ویدیو ضبط کنید که هیچ نیازی به دانلود و نصب برنامه های سنگین ندارد. این مسئله به آنچه که قصد دارید ضبط کنید و همچنین سخت افزار و مدت زمان ضبط فیلم بستگی دارد.

فیلمبرداری از محیط ویندوز

این ویژگی با اینکه تقریبا پنهان است اما ویندوز 10 به هر حال یک ضبط کننده فیلم پیش فرض دارد که برای فیلمبرداری از صحنه‌های بازی طراحی شده است. برای پیدا کردن آن، ابتدا اپلیکیشن پیش فرض ایکس باکس را باز کنید سپس به طور همزمان کلیدهای ویندوز و G را فشار دهید. در ادامه هم گزینه Yes را انتخاب کنید.

برای آغاز پروسه ضبط گزینه Start Recording را انتخاب کنید یا از کلیدهای میانبر Windows+Alt+R استفاده کنید و در انتها نیز از همین میانبر برای پایان فیلمبرداری استفاده کنید. ویدیوهای ضبط شده در پوشه Videos ویندوز و با فرمت MP4 قابل مشاهده هستند.

برای ایجاد تغییرات در تنظمیات این ویژگی ابتدا وارد اکانت ایکس باکس شوید و به قسمت Game DVT بروید. شاید در اینجا نتوانید فولدر ذخیره ویدیوها را تغییر دهید اما می‌توانید کیفیت ضبط، روشن و خاموش کردن میکروفون و نهایت زمان فیلمبرداری را تحت کنترل داشته باشید.

متاسفانه تمامی دیوایس‌های مجهز به ویندوز 10 نمی‌توانند از این ویژگی بهره مند شوند و برای استفاده از این ابزار دیوایس شما باید به کارت ویدیو با قابلیت پشتیبانی از یکی از انکودرهای زیر مجهز باشد.

Intel Quick Sync H.260

Nvidia NVENC

AMD VCE

اگر دیوایس شما به این ویژگی‌ها مجهز نیست می‌توانید از نرم‌افزارهای ضبط محیط ویندوز استفاده کنید.

فیلمبرداری از محیط  مک اواس

ضبط ویدیو از محیط مک خیلی ساده‌تر از ویندوز است. اگر دیوایس شما به سیستم عامل مک اواس Mojave مجهز است، تنها با فشردن کلیدهای میانبر Shift+⌘+5 می‌توانید به تمامی امکانات برای فیلمبرداری و تنظیمات مربوطه آن دسترسی داشته باشید. شما در مک اواس می‌توانید از تمامی صفحه، یک بخش یا یک پنجره به خصوص فیلمبرداری کنید و در پایان نیز آن را ویرایش، ذخیره و یا به اشتراک بگذارید.

فیلمبرداری از محیط اندروید

اندروید Q نیز پس از انتشار به ضبط کننده پیش فرض مجهز خواهد بود. اگر اندروید Q نسخه بتا را نصب کرده‌اید، می‌توانید به بخش تنظیمات رفته و گزینه About Phone را انتخاب کنید. در اینجا با تغییر حالت سیستم عامل به حالت برنامه نویس (Developer Mode) می‌توانید از ویژگی‌هایی که تا قبل از انتشار رسمی پنهان هستند دسترسی داشته باشید.

پس از این کار به منو تنظیمات برگردید و گزینه Developer Options و سپس Feature Flags را انتخاب نمایید. در اینجا باید گزینه ‘settings_screenrecord_long_press را فعال کنید. سپس با فشردن دکمه پاور یک سری گزینه برایتان نمایش داده می‌شود که در این میان با نگه داشتن گزینه اسکرین شات پس از چند ثانیه حالت فیلمبرداری فعال می‌شود و می‌توانید از محیط رابط کاربری اندروید فیلمبرداری کنید.

فیلمبرداری از محیط آی او اس

فیلمبرداری از محیط آی او اس هم همانند مک اواس ساده و راحت است. ابتدا به بخش تنظیمات بروید و در قسمت control center گزینه Customize Controls را انتخاب کنید. در اینجا گزینه Screen Recording را فعال کنید.

حال محیطی را که می‌خواهید از آن فیلمبرداری کنید بالا بیاورید حال با کشیدن صفحه از پایین به بالا (از بالا به پایین در آیفون 10 به بعد) کلیدهای میانبر را مشاهده می‌کنید که در اینجا با انتخاب آیکونی که یک نقطه در وسط یک دایره است می‌‌توانید عملیات فیلمبرداری از محیط برنامه‌ها را آغاز کنید.

برای پایان ضبط هم تایمر گوشه بالا سمت چپ را انتخاب سپس گزینه Stop را لمس کنید. البته در نظر داشته باشید که در حین ضبط نوتیفیکیشن‌هایی که روی صفحه ظاهر می‌شوند نیز در ویدیو ضبط شده نمایش داده می‌شوند.

‫17 دیدگاه ها

  1. Хотите получить идеально ровный пол без лишних затрат? Обратитесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по стяжке пола м2 по доступной стоимости, а также устройству стяжки пола под ключ в Москве и области.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا