ایلان ماسک

توضیحات ایلان ماسک درباره شکستن شیشه «سایبر تراک» در جریان مراسم رونمایی

رونمایی از وانت الکتریکی تسلا که چند روز پیش انجام گرفت، با سورپرایزهای زیادی همراه بود. اما مهم‌ترین و عجیب‌ترین بخش این مراسم زمانی بود که دستیار ایلان ماسک با استفاده از یک گوی فلزی شیشه‌های کناری وانت الکتریکی تسلا را در میان بهت و تعجب حضار و بینندگان شکست. این اتفاق اصلا آن چیزی نبود که ماسک انتظار آن را داشت چرا در ابتدای مراسم معرفی وانت الکتریکی تسلا ادعا شده بود که شیشه‌های این خودرو ضد ضربه و گلوله هستند.

اما ماسک حالا اعلام کرده که می‌داند مشکل از کجا بوده و این اتفاق را در توییتر به‌طور کامل شفاف‌سازی کرده است. قبل از تست مقاومت شیشه‌ها با گوی آهنی، دستیار ماسک ابتدا با یک چکش آهنی بزرگ، ضربات محکمی را روی درب‌های خودرو زد تا مقاومت بدنه این خودرو را به حضار نشان دهد.

شکستن شیشه سایبر تراک

ماسک می‌گوید ضربه‌های چکش قسمت‌های پایینی شیشه را شکست و این اتفاق سبب شد در مرحله بعد و با برخورد گوی آهنی شیشه‌ها به راحتی خورد شوند.

این توضیحات ماسک منطقی به‌نظر می‌ سد چراکه در صحنه‌های اسلو موشن تست‌های قبل از نمایش که ایلان ماسک آنها را منتشر کرده، می‌بینیم که گوی آهنی پس از برخورد با شیشه بدون هرگونه آسیبی به شیشه روی زمین میافتد. به نظر می‌رسد ضربات چکش موجب کاهش مقاومت شیشه‌ها شدند و در ادامه نتوانستند در مقابل ضربات گوی آهنی به درستی و مطابق انتظار مقاومت کنند.

اما شکستن شیشه‌های سایبر تراک تسلا، تنها بخشی که توجهات را به خودش جلب کرده نیست. مشخصات فنی و قابلیت‌های وانت الکتریکی تسلا نیز طی همین یک دو روز به‌ نوبه خود با استقبال زیادی در سراسر دنیا همراه شده و طی 24 ساعت، تسلا موفق به پیش‌فروش 146 هزار دستگاه از این خودرو شده است.

همچنین ایلان ماسک در اکانت توییتر خود اعلام کرد که قرار است در مرحله تولید، روی سقف این خودرو از پنل‌های خورشیدی به منظور شارژ کردن باتری خودرو نیز استفاده شود.

وانت الکتریکی تسلا از اواخر سال 2021 وارد مرحله تولید خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. بازتاب: spin238
  2. بازتاب: https://12betno1.info/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا