خودرو الکتریکی

پیش‌فروش 146 هزار دستگاه وانت الکتریکی تسلا در کمتر از یک روز

ظاهرا وانت الکتریکی تسلا، از همان روز اول توانسته نظر بسیاری از طرفداران خودروهای الکتریکی را به خودش جلب کند. گواه این قضیه هم پیش‌فروش بیش از 140 هزار دستگاه از این خودرو در کمتر از یک روز است. با اینکه احتمال می‌رفت نسخه ارزان قیمت 39 هزار دلاری وانت الکتریکی تسلا با استقبال بیشتری مواجه شود، اما آمار روز اول چیز دیگری را نشان می‌دهند.

تنها 17 درصد از افرادی که وانت الکتریکی تسلا را پیش‌خرید کرده‌اند، سراغ نسخه ارزان قیمت 39 هزار دلاری این خودرو رفته‌اند و 42 درصد افراد مدل دو موتوره این وانت را پیش‌خرید کرده‌اند. 41 درصد باقی مانده نیز مدل سه موتوره را انتخاب کرده‌اند که بسی جای تعجب دارد.

در بحث آماری، برای مثال در روز اول معرفی تسلا 3، بیش از 232 هزار دستگاه از این خودرو به‌فروش رفت که در مقایسه با این وانت الکتریکی کمی بیشتر است. البته خیلی هم جای تعجب ندارد چراکه تسلا یک خودروی سواری الکتریکی است که مطمئنا در مقایسه با وانت طرفداران بیشتری دارد. اما «سایبر تراک» تسلا مخاطبین به‌خصوص خودش را دارد و در روز اول به اندازه کافی باعث شگفتی شده است.

وانت الکتریکی و عجیب تسلا سایبرتراک معرفی شد

لازم به ذکر است که این افراد در اصل تنها مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به شرکت تسلا پرداخت کرده‌اند و هیچ تعهدی به خرید قطعی وانت الکتریکی تسلا ندارند. برای مثال بخش قابل توجهی از افرادی که برای تسلا 3 بیعانه پرداخت کرده بودند، پس از مدتی به دلایل مختلف منصرف شدند و مبلغ پرداختی خود را پس گرفتند. بنابران می‌توان انتظار داشت چنین اتفاقی کم و بیش برای وانت الکتریکی تسلا نیز رخ دهد چراکه زمان زیادی تا آغاز تولید سایبر تراک تسلا یعنی اواخر سال 2021 باقی مانده است.

حداقل مبلغ برای پیش خرید وانت الکتریکی تسلا، 900 دلار است.

منبع
Engadget

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا