ایلان ماسکخودرو الکتریکی

وانت الکتریکی و عجیب تسلا سایبرتراک معرفی شد

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس در جریان مراسمی‌ در شهر لس آنجلس از جدیدترین دستاورد مهندسان خود که یک وانت الکتریکی به نام سایبرتراک است، پرده برداشت.

خودرویی که توسط تیم طراحی Design Center تسلا ساخته شده و تمامی‌ تصورات شما از یک وانت را تغییر خواهد داد. سایبرتراک از بدنه‌ای مجهز به فولاد ضدزنگ و شیشه‌های ضدگلوله ساخته شده که آن را بیشتر به یک خودروی جنگی تبدیل کرده تا یک وانت معمولی.

قرار است سایبرتراک در سه مدل روانه بازار شود؛ مدل ارزان‌قیمت به یک موتور مجهز خواهد بود که نیروها صرفا به چرخ‌های عقب منتقل خواهد شد. قیمت این مدل حدود 39900 دلار تعیین شده و می‌تواند تا 3400 کیلوگرم با را حمل کند و با یک بار شارژ نیز حدود 400 کیلومتر را بپیماید.

مدل دوم اما به دو موتور و سیستم چهارچرخ متحرک مجهز شده و قادر است باری به وزن 4500 کیلوگرم را حمل کند. این خودرو قادر است با یک بار شارژ، حدود 480 کیلومتر را بپیماید و قرار است با قیمت 48900 دلار روانه بازار شود.

و بالاخره مدل سوم سایبرتراک به سه موتور الکتریکی با سیستم چهارچرخ متحرک عرضه خواهد شد. این خودرو با قابلیت حمل 6300 کیوگرم بار و پیمودن 800 کیلومتر با یک بار شارژ تولید شده و قیمت 69900 دلار نیز برای آن تعیین شده است.

وانت الکتریکی و عجیب تسلا سایبرتراک معرفی شد

در خصوص سرعت سایبرتراک نیز باید گفت که طبق آنچه ماسک در قالب ویدیویی برای حضار نشان داد، این خودرو توانست از پورش 911 نیز سریع‌تر حرکت کند. وی اعلام کرد که مدل سه موتوره سایبرتراک قادر است ظرف مدت زمان 2.9 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.  این مدت زمان برای مدل تک‌موتوره حدود 6.5 ثانیه عنوان شده است.

قرار است که تولید این خودرو در سال 2021 کلید بخورد، اما علاقمندان می‌توانند با پرداخت 100 دلار این محصول را برای خود سفارش دهند و با نزدیک به زمان تولید و عرضه، سفارش خود را تکمیل و تغییرات مدنظر را اعمال کنند. گفتنی است تولید مدل سه‌موتوره در سال 2021 آغاز خواهد شد.

وانت الکتریکی و عجیب تسلا سایبرتراک معرفی شد

ایلان ماسک در سال 2017 و قبل از آنکه اولین سری از خودروهای مدل 3 خود را عرضه کند، از تمایل خود برای تولید وانت خبر داده بود و اعلام کرد که این محصول را در طی 18 تا 24 ماه آینده تولید خواهد کرد. اما نکته جالب اینجاست که بعد از رونمایی این خودرو، ارزش سهام تسلا با افتی 6 درصدی همراه شد و سرمایه ماسک نیز تنها در یک روز به 768 میلیون دلار کاهش یافت.

وانت الکتریکی و عجیب تسلا سایبرتراک معرفی شد

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا