خودرو

تصادف مرگبار تسلا زیر ذره‌بین سازمان ایمنی جاده‌ای آمریکا

تصادف مرگبار خودروی تسلا در جنوب ابالت کالفرنیا توسط سازمان ایمنی جاده‌ای ایالات متحده مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد.

سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌‌های ملی آمریکا (NHTSA) اوایل این ماه اعلام کرده بود که تحقیقات خود را درباره دوازدهمین مورد از تصادفات مشکوک خودروهای تسلا که ممکن است به سیستم اتوپایلوت خودروهای این شرکت مربوط باشد، آغاز کرده است. در حادثه ماه گذشته یک دستگاه خودروی تسلا مدل 3 با خودروی پلیس که در کنار جاده پارک کرده بود، برخورد داشت. حال روز یکشنبه برخورد یک دستگاه خوردوی تسلا مدل 3 با یک خودروی دیگر، منجر به جان باختن دو تن از سرنشینان شد.

تصادف مرگبار تسلا
دو سرنشین خودروی هوندا سیویک در این حادثه جان خود را از دست دادند

این سازمان هنوز اعلام نکرده که در تصادف روز یکشنبه، سیستم خودروان تسلا دخالتی داشته یا خیر. شرکت تسلا هم هنوز درباره این اتفاق اظهار نظر نکرده است.

در گزارش یکی از شبکه‌های تلویزیونی محلی کالیفرنیا گفته شده که خودروی تسلا پس از خروج از اتوبان و ورود به خیابان‌های فرعی، ناگهان از چراغ قرمز عبور کرده و با یک دستگاه خودرو «هوندا سیویک» برخورد کرده است. در این برخورد سرنشینان خودرو هوندا جان خود را از دست داده‌اند.

سرنشینان خودروی تسلا هم پس از تصادف به بیمارستان منتقل شدند که البته هردو در سلامت کامل به سر می‌برند.

تسلا و سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌ های ملی آمریکا بارها اعلام کرده‌اند که رانندگان تسلا باید همواره دستانشان را روی فرمان حفظ کنند و حتی در حالت اتوپایلوت باید کاملا آماده باشند. تسلا می‌گوید که سیستم اتوپایبوت امکان هدایت، حرکت و ترمز گرفتن به‌صورت اتوماتیک را فراهم می‌کند اما این به معنای خودران بودن خودرو به‌طور کامل و بدون نیاز به دخالت راننده نیست.

سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌ های ملی آمریکا در گذشته هم به پرونده‌های تصادف خوردوهای تسلا ورود کرده بود اما هیچگاه جزئیات این پرونده‌ها را فاش نکرده بود. این سازمان اخیرا هم یکی دیگر از تصادفات تسلا را مورد بررسی قرار داده بود چراکه این سازمان معتقد است که سیستم خودران تسلا در این حادثه نقش داشته است.

 

منبع
رویترز

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا