چگونه

چگونه گوشی اندرویدی را به تلویزیون متصل کنیم؟

تلویزیون شما یکی از مهم‌ترین وسایل خانه شماست چراکه از طریق آن می‌توانید محتوای مختلف مانند فیلم‌ها و بازی‌ها را مشاهده کنید. اما گاهی اوقات این محتوا از طریق صفحه نمایشگر گوشی پخش می‌شوند  بنابراین چطور می‌توان این تصاویر را از گوشی به تلویزیون منتقل کرد؟ برای این کار باید نحوه اتصال گوشی به تلویزیون را یاد بگیرید. اما چگونه؟

چه گوشی خود را طریق کروم کست (Chromecast) به تلویزیون متصل کنید یا چه از طریق کابل یو اس بی، در هر صورت این کار اصلا مشکل نیست و با چند قدم ساده می‌توانید به هدفتان برسید و محتوا را از طریق نمایشگر بزرگتر مشاهده کنید.

با در نظر داشتن این مسائل، در این گزارش قصد داریم روش‌های ساده برای اتصال اسمارت فون به تلویزیون را به شما آموزش دهیم. یکی از این روش‌ها به کروم کست نیاز دارد و دیگر روش‌ نیز با استفاده از کابل انجام می‌گیرد.

اتصال  گوشی اندرویدی به تلویزیون با  کابل

در این روش شما به کابل مخصوص نیاز دارید. البته امروزه بسیاری از گوشی ها به پورت یو اس بی C مجهز هستند و با خریداری یک کابل تبدیل یو اس بی C به HDMI می‌توانید این کار را انجام دهید. برای این کارت پورت یو اس بی C را به گوشی متصل کنید و پورت HDMI را نیز به تلویزیون. به همین راحتی.

ضمنا برخی گوشی ها ممکن است در آنها از یواس‌بی مینی استفاده شده باشد که جای نگرانی ندارد و با خریداری کابل تبدیل یواس‌بی مینی به HDMI می‌توانند به تلویزیون متصل شوند.

پس از اتصال احتمالا از شما خواسته می‌شود که اجازه اتصال گوشی به تلویزیون را صادر کنید که با زدن یک گزینه Accept یا Yes این کار انجام می‌گیرد.

پس از طی این مراحل ساده تلویزیون شما محتوای گوشیتان را به صورت همزمان پخش خواهد کرد.

اتصال  گوشی به تلویزیون با استفاده از کروم کست (Chromecast)

کروم کست یکی از محبوب‌ترین دیوایس‌های پخش محتوا در دنیا محسوب می‌شود و امکان پخش محتوای گوشی بر روی تلویزیون به صورت وایرلس و بدون دردسر را به وجود می‌آورد.

برای انجام این کار ابتدا شما به یک کروم کست نیاز دارید که تنظیمات اولیه آن نیز انجام شده باشد. همچنین بایستی بر روی اسمارت فون خود نیز اپلیکیشن گوگل هوم را نصب کنید تا بتوانید به تلویزیون و کروم کست متصل شوید.

اتصال گوشی به تلویزیون

پس از راه اندازی کروم کست و اتصال به تلویزیون و گوشی، اپلیکیشن گوگل هوم را نصب کنید. البته آیکون دیوایستان را لمس نکنید و به جای آن گزینه سمت راست پایین صفحه را لمس کنید. این گزینه به یک چهره کوچک شباهت دارد که دایره‌ای نیز دور آن قرار دارد.

در منوی باز شده گزینه Additional را انتخاب کنید و سپس گزینه اول یعنی Mirror Device را انتخاب کنید. در پایان یک پیام ظاهر میشود که باید accept را انتخاب کنید.

حال با یک گزینه بزرگ آبی با محتوای «Cast screen/Audio» مواجه می‌شوید که باید آن را انتخاب کنید. در این حالت دیوایس شما شروع به جستجوی دیوایس‌های اطراف می‌کند و در این حالت کروم کست در لیست جستجو مشاهده خواهد شد. کروم کست را انتخاب کنید و خواهید دید که صفحه گوشی شما روی تلویزیون نمایش داده می‌شود.

در نظر داشته باشید که استفاده از کروم کست حجم قابل توجهی از باتری شما را در زمان کوتاه مصرف می‌کند. به همین دلیل بهتر است گوشیتان را در حین استفاده از این دیوایس و ویژگی به شارژ یا پاوربانک متصل کنید.

‫666 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا