تکنولوژی

اینستاگرام نحوه نمایش پست‌ها در تب اکسپلور خود را فاش کرد

اینستاگرام به تازگی جزییاتی را در خصوص نحوه نمایش و ارائه محتوا توسط اپلیکیشن خود توسط فناوری یادگیری ماشینی به کاربران را منتشر و عنوان کرد که این شرکت سعی می‌کند در این زمینه، تمرکز خود را بیشتر بر روی یافتن و نمایش اکانت‌هایی معطوف کند تا ازین طریق بتواند تجربه لذت‌بخشی را برای کاربران به ارمغان آورد.

اطلاعات فنی ارائه‌شده از سوی اینستاگرام، حقایق جالبی را در خصوص آنچه در پشت پرده سیستم‌های پیشنهادی الگوریتمی‌این شرکت می‌گذرد، فاش می‌کند. این در حالیست که اخیرا فشارهای زیادی از سوی نهادهای قانون‌گذاری علیه شرکت‌ها به دلیل نمایش محتواهای نفرت‌آمیز، خطرناک و افراطی‌گرانه وارد می‌شود.

اگرچه فشارها در این زمینه نسبت به اینستاگرام در مقایسه با یوتیوب کمتر است، اما این پلتفرم نیز مشکلات خاص به خود را دارد و شاهد انبوهی از محتواهایی با مضامین سوء در این شبکه اجتماعی هستیم. با این حال، اینستاگرام با انتشار اطلاعاتی نشان داد که تب اکسپلور این شرکت چگونه محتواها را برای کاربران مختلف به نمایش در می‌آورد.

این شرکت نوشت که محتواهای متنوع و با موضوعات مختلفی در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شوند و همین مساله، کار را برای اینستاگرام سخت می‌کند. روشی که اینستاگرام از آن استفاده می‌کند، بر روی پست‌ها تمرکز ندارد، بلکه توجه بر روی اکانت‌ها معطوف است و سعی می‌شود تا اکانت‌های مورد علاقه کاربران شناسایی شوند.

این شرکت نوشت که اینستاگرام اکانت‌هایی را که از لحاظ مختلف، شبیه به یکدیگر هستند از طریق فناوری یادگیری ماشینی شناسایی می‌کند که البته این فرآیند از طریق روشی به نام «جاسازی کلمات و یا به عبارتی Word Embedding صورت می‌گیرد. این سیستم، نظم کلمات موجود در متون را مورد بررسی قرار می‌دهد تا ارتباط میان آن‌ها را تشخیص دهد. برای مثال، این سیستم می‌داند که کلمه «آتش» اغلب در کنار کلماتی همچون «هشدار» یا «کامیون» می‌آید و آن را در مجاورت کلماتی همانند «ساندویچ» یا «پلیکان» نمی‌بیند. در اینجا، اینستاگرام اکانت‌هایی را که از کلمات و عبارت‌های مشابه استفاده می‌کنند، شناسایی می‌کند.

درواقع، اینستاگرام برای ارائه پیشنهاد در تب اکسپلور، به اکانت‌های به اصطلاح Seed نگاه می‌کند که درواقع حساب‌های کاربری محسوب می‌شوند که کاربران بیش از سایر حساب‌های کاربری، با آن‌ها در تعامل‎‌اند به نحوی پست‌هایشان را لایک کرده و یا آن‌ها را ذخیره می‌کنند.

سپس، پست‌های حاوی مطالب توهین‌آمیز و یا هرگونه پست نامناسب متعلق به این حساب‌های کاربری فیلتر شده و مابقی پست‌ها بر اساس احتمال تعامل و ارتباط بیشتر کاربر با آن، فهرست می‌شوند. در نهایت، 25 پستی که در صدر این فهرست قرار گیرند، در صفحه نخست تب اکسپلور کاربر ظاهر می‌شوند.

البته ذکر چند نکته در اینجا ضروریست؛ نخست، اینستاگرام چندان اطلاعات شفاف و روشنی را در خصوص این فرآیند ارائه نداده و مشخص نکرده که چگونه پست‌های حاوی محتوای سوء و یا اسپم‌ها را شناسایی می‌کند. از طرفی دیگر، این شرکت اعلام نکرد که تا چه اندازه از فناوری یادگیری ماشینی برای فیلتر کردن محتواهای نامناسب استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا