شبکه‌های اجتماعی

اشتراک‌ مجدد پست‌های دیگران با قابلیت Reposts اینستاگرام

اینستاگرام این روزها درحال آزمایشی قابلیت جدیدی تحت عنوان Reposts است که تقلیدی از دیگر شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. 

به لطف این قابلیت، کاربران می‌توانند مطالب و محتوای ارسالی دیگر کاربران را در تایم‌لاین خود منتشر کنند. به بیانی دیگر، Reposts چیزی شبیه به قابلیت ریتوییت در پتلفرم توییتر و یا اشتراک‌گذاری مجدد (Reshare) در فیسبوک و تامبلر است. 

البته اخیرا اپلیکیشن تیک‌تاک نیز تست قابلیتی مشابه را در پلتفرم خود آغاز کرده که کاربر می‌تواند با استفاده از Repost محتوای ارسالی دیگران را بار دیگر به اشتراک بگذارد. وب‌سایت تک‌کرانچ کهاین مطلب را منتشر کرده، اعلام کرد که قابلیت Repost توسط مت ناوارا‏، کارشناس شبکه‌های اجتماعی در فضای وب منتشر شد.

اشتراک‌گذاری پست‌های دیگران قابلیت تازه‌ای نیست و پیشتر نیز کاربران اینستاگرام می‌توانند این کار را انجام دهند، اما مشکل اینجا بود که کاربر تنها می‌توانست این پست‌ها را در استوری و یا دایرکت به اشتراک بگذارد. 

حال به لطف امکان جدیدی که فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد، کاربران می‌توانند این پست‌ها را فید خود به اشترک بگذارند. ناگفته نماند که برخی از کاربران برای اشتراک محتوای سایر کاربران، از اسکرین‌شات نیز استفاده می‌کردند. 

گفته می‌شود که علاوه بر پست مجدد محتوا در فید، اینستاگرام همچنین تغییراتی را در گزینه‌های اشتراک‌گذاری بین پلتفرمی‌خود اعمال کرده؛ بدین معنی که دکمه‌های جدیدی اشتراک‌گذاری در اسنپ‌چت، مسنجر و یا واتس‌اپ نیز اضافه کرده است.

اینستاگرام همچنین طرحی را به صورت آزمایشی برای نمایش پست‌ها در فید بر اساس انتخاب هوش مصنوعی آغاز کرده که تقریبا شبیه به الگوریتم پلتفرم تیک‌تاک است و کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه «علاقه‌مند نیستم»، این الگوریتم را مطابق به نیاز و علاقه‌مندی‌های خود آموزش دهند.

سین کیم، سخنگوی متا در این خصوص گفت: ما در حال بررسی قابلیت اشتراک‌گذاری مجدد پست‌ها در فید هستیم- مشابه اشتراک‌گذاری مجدد در استوری- تا کاربران بتوانند محتوایی مورد علاقه خود را با فالوورهای خود نیز به اشتراک بگذارند و اعتبار تولیدکنندگان این محتوا را افزایش دهند. 

وی در بخش دیگری از بیانیه‌ خود که در اختیار وب‌سایت ورج قرار گرفته، گفت: ما قصد داریم به زودی، اجرای این قابلیت را با تعداد کمی‌از کاربران آغاز کنیم و قرار نیست استفاده آزمایشی آن برای عموم فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا