شبکه‌های اجتماعی

قابلیت جدید اینستاگرام؛ اشتراک پست‌ها فقط با «دوستان نزدیک»

اینستاگرام در حال تست قابلیتی است که به کاربران اجازه ‌می‌دهد پست‌هایشان تنها برای دوستان نزدیکشان یا همان Close Friends قابل مشاهده باشد.

توسعه این قابلیت در حالی آغاز شده که اخیرا کاربران نسبت به شخصی نبودن این شبکه اجتماعی و نبود الگوریت‌می‌برای رفع این معضل، گلایه‌هایی را مطرح کرده‌اند.

اینستاگرام نیز در پاسخ به این شکایت‌ها، کار روی چند قابلیت را آغاز کرد که از جمله آنها ‌می‌توان به امکان اشتراک‌گذاری استوری‌ها تنها برای دوستان نزدیک اشاره کرد. اما به نظر ‌می‌رسد که این ویژگی نتوانست رضایت آنها جلب کند.

حالا طبق توییتی که توسط لیا‌هابرمن، فعال حوزه فناوری منتشر شده، آدام موسری مدیر اینستاگرام تصمیم به عرضه قابلیتی جدید در این زمینه گرفته است. در این توییت آمده است: به زودی به اینستاگرام اضافه ‌می‌شود. فید پست دوستان نزدیک. قابلیتی که توسط یکی از کاربران در بریتانیا مشاهده شد.

در ادامه این پست اشاره شده که با این راهکار، کاربران جدای از استوری و پیام‌های دایرکت، ‌می‌توانند محتواهای خود را با دوستان نزدیک به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام نیز کار روی این قابلیت را تایید و اعلام کرد که آزمایش آن را در چند کشور آغاز کرده است. اما هنوز مشخص نیست کاربان کدام کشورها اکنون ‌می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

در بیانیه متا آمده است: ما در حال آزمایش قابلیتی هستیم که بر اساس آن، کاربران برخی کشورها ‌می‌توانند پست‌ها را با دوستان نزدیکشان به اشتراک بگذذارند. ما همواره به دنبال ارائه روش‌های جدید برای کاربرانمان هستیم تا بتوانند راحت‌تر خود را در این پلتفرم ابراز کرده و به اینستاگرام متصل شوند.

اگر این قابلیت به صورت عمو‌می‌عرضه شود، کاربران دیگر مجبور به ساخت اکانت‌های دوم به منظور ارتباط با دوستان و افراد نزدیک به خود نخواهند بود. اگر خاطرتان باشد، اینستاگرام در سال 2018 قابلیت اشتراک‌‎گذاری استوری با دوستان نزدیک را عرضه کرده بود.

دسامبر سال گذشته نیز این شرکت، قابلیت Notes را اضافه کرد که کاربر ‌می‌توانست آپدیت‌های متنی را با دوستان خود به اشتراک بگذارد. این شرکت طی ماه‌های اخیر، امکانات جدیدی همچون اشتراک موزیک، ترجمه و اشتراک لوکیشن را به Notes اضافه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا