گوگل

گوگل، قوانین تبلیغات سیاسی خود را برای انتخابات آمریکا محدود می‌کند

شرکت گوگل تصمیم دارد تا قبل از آغاز فصل جدید و حساس انتخابات آمریکا، قوانین تبلیغات سیاسی خود را به‌طور کامل بازبینی می‌کند. با اینکه توییتر قبلا اعلام کرده بود که تبلیغات سیاسی را در این شبکه اجتماعی ممنوع می‌کند، اما گوگل تنها قصد دارد امکان هدف قرار دادن بخش اعظمی از کاربران را برای اهداف تبلیغاتی محدود کرده و همچنین با ادعاهای غلط سیاسی به شدت برخورد کند.

غول جستجوی اینترنتی روز چهارشنبه در یک پست وبلاگی در مورد قوانین جدید خود به نحوی که همه آنها را درک کنند، توضیح داد: «با توجه به نگرانی‌ها و بحث‌های متعدد در زمینه تبلیغات سیاسی و همچنین اهمیت حفظ اعتماد عمومی به دموکراسی، شرکت ما قصد دارد اعتماد افراد را به تبلیغاتی سیاسی که در گوگل مشاهده می‌کنند، افزایش دهد.»

گوگل درباره هر یک از کاربران خود اطلاعات زیادی دارد و همین مسئله سبب شده شرکت برای هر شخص، تبلیغات به‌خصوصی را نمایش دهد. اما از دسامبر امسال، اگر تبلیغات سیاسی باشند، گوگل از نمایش آنها به بخش اعظمی از جامعه علی‌الخصوص افرادی که واجد شرایط رای دادن نیستند، خودداری خواهد کرد. البته گوگل بر خلاف توییتر، همچنان بر اساس کد پستی افراد، تبلیغات هدفمند سیاسی و غیرسیاسی را برای کاربارن ارسال خواهد کرد.

حال این تصمیم گوگل هر چقدر هم ناقص باشد، اما به ‌هر حال شرکت در مسیر درستی قدم برداشته چراکه تبلیغات سیاسی چه واقعی چه گمراه‌کننده، برای بسیاری از کاربران غیرقابل تحمل و زننده هستند.

یک مثال دیگر در رابطه با تصمیمات جدید گوگل در این زمینه اینکه ادعاهای انتخاباتی گمراه‌کننده و همچنین تبلیغاتی که ادعاهای سیاسی غلطی را منتشر می‌کنند و باعث کاهش حضور مردم در انتخابات یا شرکت در رای‌گیری شوند، شدیدا مورد برخورد گوگل قرار می‌گیرند.

ناگفته نماند که سیاست‌های تبلیغاتی جدید گوگل در سرویس یوتیوب نیز اعمال خواهند شد.

منبع
Tech Crunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا