گوگل

گوگل به دنبال عرضه حساب بانکی به کاربران

به نظر می‌رسد بانک‌های آمریکا به زودی میزبان یک عضو جدید از طرف غول‌های تکنولوژی باشند چراکه گزارش‌های جدید حاکی از آمادگی گوگل برای ارائه حساب جاری بانکی از سال آینده با همکاری موسسه اعتباری فدرال «Citigroup and Stanford» است.

طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، گوگل در حال کار بر روی این پروژه با اسم رمز «Cache» است و شرکت از این طریق قصد دارد پرداخت‌های آنلاین خود را به سمت حوزه بانکداری ارتقاء دهد.

بانک‌داری دیجیتال

معاون مدیریت تولیدات گوگل در مصاحبه خود با وال‌استریت ژورنال اعلام کرده که این شرکت به دنبال فروش دیتا به کاربران نیست و در عوض قصد دارد به افراد کمک کند مراودات اقتصادی خود را به صورت آنلاین مدیریت کنند.

از سال‌ها پیش نگرانی‌ بانک‌ها در رابطه با نفوذ استارتاپ‌های فین‌تک افزایش پیدا کرده است. از این رو بانک‌ها باید توجه بیشتری به همکاری با غول‌های تکنولوژی از جمله آمازون و گوگل داشته باشند چراکه این شرکت‌ها روابط مالی مستقیم و متعددی با مشتریان دارند.

برای مثال اپل اخیرا با همکاری بانک «Goldman Sachs» موفق شده «اپل کارت» ا عرضه کند و آمازون نیز از سال گذشته مذاکراتی را با بانک «JP Morgan» انجام داده تاز ا یان طریق حساب‌های بانکی را برای کاربران خود فراهم کند. درست مشابه کاری که گوگل قصد انجام ان را دارد.

با اینکه هنوز اخباری رسمی مبتنی بر عرضه حساب جاری بانکی توسط گوگل اعلام نشده، بعید به‌نظر می‌رسد زمان زیادی تا فرا رسیدن چنین روزی باقی مانده باشد.

منبع
Tech Radar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا