سونی

دلایل شکست سرویس «پلی استیشن Vue» از زبان کارمندان سونی

تنها چند هفته تا تعطیلی رسمی سرویس پلی استیشن Vue باقی نمانده و همین مسئله سوالات و ابهامات زیادی راجع به دلایل پایان فعالیت این سرویس به‌وجود اورده است. چطور ممکن است سرویسی با داشتن تعداد قابل توجهی کاربر به همین راحتی به خط پایان نزدیک شود؟

در این میان نظرات کارکنان شرکت سونی درباره دلایل تعطیلی این سرویس می‌تواند جالب باشد. در اینجا دو دلیل اصلی برای بسته شدن سرویس پلی استیشن Vue وجود دارد که از زبان کارکنان شرکت سونی آن را بیان می‌کنیم.

قیمت‌گذاری اشتباه

احتمالا تصور می‌کنید که کارکنان سونی معتقدند قیمت سرویس Vue بیش از حد بالا بوده، اما حدس شما اشتباه است. طبق ادعای اکثر کارمندان سونی، شرکت از ابتدا قیمت نسبتا پایینی را برای این سرویس انتخاب کرد. این سیاست، چنین انتظاری را به‌وجود آورد که کاربران می‌توانند به محتوای بیشتر بدون افزایش قیمت دسترسی داشته باشند و پس از اینکه سونی کانال‌های بیشتری را به این سرویس اضافه کرد، کاربران تمایل چندانی به این کانال‌ها نشان ندادند.

آنچه که کاربران سونی می‌خواستند، قیمت پایین بود و تعداد کانال‌ها اهمیت چندانی نداشت. با افزایش قیمت سرویس Vue همزمان با اضافه شدن کانال‌های جدید، تعداد کاربران ناراضی هم افزایش پیدا کرد.

از این رو کارمندان سونی معتقدند قیمت سرویس Vue از همان لحظه آغاز به کار باید کمی بالاتر تعیین می‌شد و از این طریق پلی استیشن Vue می‌توانست درآمد بیشتری کسب کند و امروز با قدرت بیشتری به کار خود ادامه می‌داد.

نام‌گذاری نامناسب

از سالها پیش بسیاری از کاربران از شرکت سونی خواسته‌اند که نام سرویس خود را به «سونی تی‌وی» یا حتی «Vue TV» تغییر دهد. حال به نظر می‌رسد این درخواست کاربران، حرف دل کارمندان شرکت سونی نیز بوده و انتخاب نام «Vue» برای چنین سرویسی موجب شده سونی نتواند در این بخش طبق انتظارات، کاربر و مشترک جدید جذب کند.

حتی حالا که سونی قصد دارد سرویس پلی استیشن Vue را برای همیشه متوقف کند، بسیاری از افراد همچنان فکر می‌کنند که برای بهره‌مندی از این سرویس باید از کنسول پلی استیشن استفاده کرد. این یعنی شرکت سونی چه در بخش قیمت گذاری چه از لحاظ برندینک و معرفی شفاف این سرویس به هیچ وجه عملکرد صحیح و منطقی نداشته است.

نوشته های مشابه

‫730 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا