بازی

سونی تاریخ عرضه پلی استیشن 5 را اعلام کرد

شرکت سونی روز گذشته اعلام کرد نسل جدید کنسول بازی این شرکت «پلی استیشن 5» نام دارد و تاریخ عرضه آن نیز همزمان با تعطیلات سال 2020 میلادی خواهد بود.

این شرکت همچنین به برخی ویژگی‌ها که قرار است در دسته‌های این کنسول به‌کارگرفته شوند نیز اشاره کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جایگزینی سیستم شوک دسته با سیستم «لمس سه‌بعدی» (Haptic technology) اشاره کرد که طبق گفته این شرکت بازخورد گسترده‌تری را برای کاربر به همراه دارد.

دیگر ویژگی که سونی روز گذشته به آن اشاره کرد، استفاده از «دکمه‌های انطباقی» است که طبق ادعای شرکت در دکمه‌های «L2» و «R2» به‌کارگرفته می‌شوند. طبق گفته سونی برنامه‌نویسان می‌توانند میزان مقاومت و سختی این دو دکمه را مطابق فشاری که کاربر به آنها وارد می‌کند تنظیم کرده و برای مثال زمانی که در بازی کمان را رو به عقب می‌کشید، می توانید فشار ناشی از مقاومت کمان را درون دکمه احساس کنید یا مثلا هنگام رانندگی در شرایط بارانی مجبور می‌شوید فشار بیشتری به دکمه وارد کنید.

همچنین «مارک سرنی» مدیر بخش طراحی پلی استیشن 5 در مصاحبه خود به افزایش قابل توجه تشخیص امواج در پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 اشاره کرد. همچنین در این مصاحبه سرنی اعلام کرد این کنسول جدید از دیسک‌های بلو-ری 100 گیگابایتی نیز پشتیبانی می‌کند. البته اجرای بازی از طریق دیسک ممکن نیست و حتما باید روی حافظه داخلی اس‌اس‌دی دستگاه نصب شوند.

حافظه داخلی فوق سریع اس‌اس‌دی نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی بود که سونی خیل روی آن تاکید دارد. طبق گفته شرکت این حافظه داخلی جدید امکان خواندن سریع‌تر فایل‌ها را به کنسول می‌دهد و در نتیجه بازی‌ها فضای کمتری را اشغال خواهند کرد.

سایر قابلیت‌ها

از دیگر ویژگی‌های جدید پلی استیشن 5 می‌توان به رابط کاربری کاملا دگرگون شده اشاره کرد که طبق گفته‌های سونی قابلیت‌های اجتماعی بیشتری را روی صفحه هوم نمایش می‌دهد. طبق وعده سونی کاربران می‌توانند قابلیت‌های به‌خصوص بازی از جمله امکان بازی تک نفره، چند نفره و مراحل آن را روی صفحه هوم مشاهده کنند و برای دیدن این دسته از ویژگی‌ها نیازی به اجرای بازی نداشته باشند.

سونی چند ماه پیش نیز اعلام کرد پلی استیشن 5 با پردازنده 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی بر پایه سخت‌افزارAMD Radeon Navi عرضه خواهد شد و البته از محتوای 8K نیز پشتیبانی می‌کند. ضمنا این کنسول از قابلیت‌ها و بازی‌های پلی استیشن 4 نیز پشتیبانی خواهد کرد.

البته همچنان یک سری ناگفته‌ها درباره کنسول جدید سونی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به حافظه داخلی این دستگاه و قابلیت‌های واقعیت مجازی این کنسول و البته قیمت آن اشاره کرد. اما تا کمتر از سه ماه دیگر یعنی تاریخ عرضه رسمی پلی استیشن 5 تمامی این سوالات پاسخ داده خواهند شد.

منیع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا