ساعت هوشمندگوگل

گوگل فیت بیت را ۲.۱ میلیارد دلار خرید

گوگل بالاخره فیت بیت را خرید. ساعاتی پیش گوگل رسما خبر به خدمت گرفتن شرکت «فیت بیت» (fitbit) با رقم 2.1 میلیارد دلار را اعلام کرد. این شرکت در اطلاعیه‌ای رسمی ضمن اعلام این خبر، عنوان کرد که خرید شرکت فیت بیت، فرصتی برای سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در بخش سیستم عامل‌ «wear OS» بوده و همچنین سبب تولید اختصاصی گجت‌های هوشمند تحت برند گوگل در آینده نزدیک خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر شده که خبرگزاری رویترز چند روز پیش در گزارشی ادعا کرد که گوگل در حال انجام یک سری مذاکرات جهت به خدمت گرفتن شرکت فیت بیت است.

طبق این قرارداد، شرکت فیت بیت مستقیما تحت نظر گوگل فعالیت می‌کند و ارتباطی به شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت نخواهد داشت. همچنین شرکت فیت بیت در نشست خبری جداگانه‌ای اعلام کرد که این کمپانی همچنان اطلاعات خصوصی مرتبط با سلامتی و تناسب اندام کاربران را با جدیت محافظت خواهد کرد. فیت بیت در این نشست عنوان کرد که اطلاعات سلامتی کاربران برای تبلیغات در سرویس Google Ads استفاده نخواهد شد.

t

خرید شرکت فیت‌بیت اولین سرمایه‌گذاری گوگل در بخش گجت‌های پوشیدنی هوشمند محسوب نمی‌شود. گوگل ژانویه امسال نیز یک تکنولوژی ناشناخته مرتبط با ساعت‌های هوشمند را از شرکت فسیل خریداری کرده بود.

این اقدام گوگل می‌تواند تلاش‌های چندساله شرکت برای ورود به بازار ساعت‌های هوشمند را بالاخره تحقق بخشد. این شرکت از سال‌ها پیش تلاش کرده مستقیما وارد عرصه ساعت‌های هوشمند شود و هر مرتبه به دلایلی با بن‌ بست روبرو شده بود.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا