اپلچگونه

11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری گوشی ‌های آیفون

طول عمر باتری به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای دارندگان گوشی ‌های آیفون و بویژه صاحبان مدل‌های کوچک‌تر همانند آیفون SE و آیفون 8 به شمار می‌رود. دارندگان این گوشی‌ها می‌بایست در پایان هر روز گوشی خود را شارژ کنند تا روز بعد به مشکل نخورند.

اما در برخی مواقع و در روزهایی که میزان استفاده از گوشی زیاد می‌شود، ممکن است انرژی ذخیره‌شده در باتری کفاف روشن ماندن دستگاه در طول روز را ندهد و در نتیجه، گوشی خاموش می‌شود. اگرچه باز کردن اپلیکیشن‌های متعدد، تماشای ویدیوها و پخش زنده موسیقی می‌تواند باتری هر گوشی هوشمندی را خالی کند، اما دانستن چند راهکار ساده و البته مهم می‌تواند تا چندین ساعت بر طول عمر باتری دستگاهتان بیفزاید.

11- گوشی خود را برعکس روی میز قرار دهید

11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون

گوشی‌های آیفون به قابلیت تشخیص قرار گرفتن برعکس روی سطوح یا همان Facedown Detection مجهزند که در این صورت، به طور خودکار نمایشگر دستگاه را خاموش می‌کنند. با این کار دیگر نمایشگر گوشی که بخش زیادی از انرژی باتری را مصرف می‌کند، با قرار گرفتن روی میز و یا بعد از دریافت نوتیفیکیشن روشن نخواهد شد.

10- حالت دارک مد را فعال کنید

11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون

اگر از دارندگان آیفون‌های مجهز به پنل اولد هستید، می‌توانید حالت دارک مد (Dark Mode) را به منظور حفظ شارژ باتری در گوشی آیفون خود فعال کنید. برای این کار می‌بایست ابتدا به بخش Setting رفته، بعد از آن روی گزینه Display & Setting تپ و سپس گزینه Dark را اننتخاب کنید. در اینجا محیط کار با گوشی از روشن به تاریک تغییر خواهد کرد. در پایان می‌توانید آن را در کنترل سنتر فعال کنید تا سریع‌تر به آن دسترسی داشته باشید.

9- والپیپرهای داینامیک را غیرفعال کنید

11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون

اگرچه والپیپرهای داینامیک (تصاویر پس‌زمینه پویا) زیبا به نظر می‌رسند، اما در پشت پرده بخش زیادی از انرژی باتری گوشی را صرف می‌کنند. پیشنهاد می‌شود که برای افزایش طول عمر باتری از والپیپرهای استاتیک استفاده کنید.

در اینجا باید به بخش Setting بروید. سپس Wallpaper، بعد از آن Choose a New Wallpaper و سپس Stills را انتخاب کنید. یک رنگ جامد را برای والپیپر انتخاب و از آن برای هوم اسکرین و لاک اسکرین استفاده کنید.

8- از قابلیت Raise to Walk استفاده نکنید

11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون

در صورت فعال بودن این قابلیت، به محض برداشتن گوشی توسط کاربر، نمایشگر به صورت خودکار روشن می‌شود. اگرچه شاید این ویژگی، کاربردی به نظر برسد اما فراموش نکنید که با هر بار روشن شدن نمایشگر، شارژ باتری‌تان مصرف خواهد شد. بنابراین، توصیه می‌شود این قابلیت را غیرفعال کنید. بدین صورت که می‌بایست ابتدا به بخش Setting و سپس Display & Brightness رفته و در اینجا روی تاگل غیرفعال کردن ضربه بزنید.

7- قابلیت رفرش اپلیکیشن‌های پس‌زمینه را غیرفعال کنید

11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون

این قابلیت که تحت عنوان Background App Refresh شناخته می‌شود، به صورت خودکار بروزرسانی‌های مربوط به اپلیکیشن‌هایی همچون Messages، آب و هوا و غیره را از اینترنت دریافت و حتی در زمانی که اپلیکیشن‌ها باز نیستند، آن‌ها را آپدیت میکند. این فرآیند، شارژ باتری دستگاه را کم می‌کند و از این رو، بهتر است برای حفظ شارژ، آن را غیرفعال کنید. برای این کار، باید Setting، سپس General و بعد از آن Background App Refresh را انتخاب و آن را غیرفعال کنید.

6- افکت‌های حرکتی را خاموش کنید

11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون

افکت‌های حرکتی یا همان موشن افکت، به منظور عمق بخشیدن به رابط کاربری گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ویژگی، انیمیشن‌ها و افکت‌ها را در اپلیکیشن‌ها فعال می‌کند و در حین سوییچ کردن از ترنزیشن‌ها بهره می‌گیرد که جلوه بصری جذابی را به ارمغان می‌آورد. اما این ویژگی به شدت بر مصرف شارژ  باتری تاثیر می‌گذارد و توصیه می‌شود که آن را غیرغعال کنید. در اینجا می‌توانید به بخش Setting، سپس Accessibility مراجعه و Reduce Motion را غیرفعال کنید.

5- ارتباط بلوتوث دستگاه‌های غیرضروری را قطع کنید

11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون

به محض آنکه گوشی شما در محدوده دسترسی دستگاه‌های مبتنی بر فناوری بلوتوث قرار بگیرد، به گوشی‌تان متصل می‌شوند و در نتیجه، شارژ باتری‌تان را خالی می‌کنند. دستگاه‌هایی همچون دوربین‌ها، ساعت‌ها، اسپیکرها، ایربادها و غیره که همگی در شمار دشمنان باتری به حساب می‌آیند. برای قطع کردن این ارتباط‌های غیرضروری، می‌بایست به قسمت Setting و بعد از آن Bluetooth و دستگاه‌هایی را که می‌خواهید حذف شوند، انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه Forget This Device تپ کنید.

4- قابلیت ردیابی لوکیشن در اپلیکشین‌های غیرضروری را غیرفعال کنید

11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون

برخی از اپلیکیشن‌ها برای فعالیت و ارائه بهتر خدمات، می‌بایست به لوکیشن دستگاه و کاربر دسترسی داشته باشند. اما ردیابی دائمی‌لوکیشن می‌تواند منجر به خالی شدن سریع شارژ باتری شود. امروزه بسیاری از اپلیکیشن‌ها به این قابلیت مجهزند که توصیه می‌شود موارد غیرضروری را غیرفعال کنید. برای این کار باید به بخش Setting، سپس Privacy و بعد از آن به Location Services مراجعه کنید و دسترسی آن‌ها را ببندید.

3- گوشی خود را در محیط‌هایی با دمای بالا قرار ندهید

11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون

دمای محیط می‌تواند تاثیر بسزایی در مصرف شارژ باتری گوشی‌ها داشته باشد. علاوه بر دمای پایین، دمای بالا نیز به سرعت از میزان شارژ باتری کم می‌کند. بنابراین، هرگز گوشی خود را زیر نور مستقیم خورشید و یا اماکنی با دمای پایین قرار ندهید.

2- قابلیت Optimized Battery Charging را فعال کنید

11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون

همزمان با عرضه آی او اس 13، شرکت اپل قابلیتی تحت عنوان Optimized Battery Charging را به منظور نظارت هوشمند بر فرآیند شارژ گوشی‌های آیفون اضافه کرد. این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده که از فرسوده شدن باتری جلوگیری می‌کند به نحوی که برای نمونه، روند شارژ بانه دستگا را در جهت ارتقای عمر باتری تغییر می‌دهد یا اجازه نمی‌دهد شارژ باتری دستگاه از 80 درصد بیشتر شود.

1- حالت Low Power را فعال کنید

11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون

یکی از موثرترین راه‌ها برای ارتقای طول عمر باتری، استفاده از حالت Low Power در گوشی‌های آیفون است. این ویژگی از فعال بودن سرویس غیرضروری که بر شارژ باتری تاثیر منفی می‌گذارند، جلوگیری می‌کند.

منبع
iDropNews

نوشته های مشابه

‫812 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا