تکنولوژی

پهپاد اوبر تابستان سال آینده آزمایش می‌شود

شرکت اوبر اعلام کرد این شرکت در حال توسعه یک پهپاد جدید به منظور رساندن هرچه سریع‌تر غذاهای سرویس « Uber Eats » به دست مشتریان است. «اریک الیسون» مدیر بخش توسعه اوبر روز دوشنبه درباره این پهپاد توضیحاتی را ارائه داد. این پهپاد به طراحی زیبا و 6 پروانه مجهز است. البته هنوز یک سری نگرانی‌ها و سوالات راجع به این پهپاد وجود دارد.

طبق گفته الیسون، این پهپاد با هر مرتبه شارژ قادر است 18 دقیقه پرواز کند و نهایت مسافتی که می‌تواند طی کند 20 کیلومتر است. گفته می‌شود این پهپاد مسیر رفت یا برگشت را طی 8 دقیقه انجام می‌دهد.

البته با این تعاریف، بعید به نظر می‌رسد پهپاد اوبر به همین زودی به درب منزل مشتریان برسد. این شرکت اخیرا اعلام کرد که پهپاد اوبر سفارشات را به مراکز از پیش تعیین شده می‌رساند و از آنجا رانندگان وظیفه تحویل سفارشات به دست مشتریان را برعهده دارند.

طبق گفته الیسون، اوبر تا تابستان آینده قصد آزمایش این پهپاد را ندارد. البته اگر بخواهیم به سوابق شرکت اوبر نگاه کنیم، باید بگوییم که این پهپاد هیچگاه به مراحل آزمایش هم نخواهد رسید و داستان همینجا به پایان می‌رسد. آنچه که تا به امروز از اوبر دیده شده، تعدادی رندر کامپیوتری از پهپادها بوده که هیچکدام به مرحله آزمایش و اجرا نرسیده‌اند.

اگر به‌خاطر داشته باشید سال 2017 هم این شرکت ادعا کرد تاکسی‌های پرنده اوبر تا سال 2019 به مرحله اجرا می‌رسند. از آن زمان تا به امروز که به انتهای سال 2019 رسیده‌ایم، تنها کاری که شرکت اوبر در این زمینه انجام داده، به تعویق انداختن زمان رونمایی از تاکسی‌های پرنده بوده است.

منبع: Gizmodo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا