تکنولوژی

موج سوم اخراج در اوبر؛ 350 نفر دیگر بیکار شدند

اوبر که اخیرا و به دلیل ضررهای زیاد مالی، تحت فشار زیادی قرار دارد اخیرا اعلام کرد که 350 نفر از کارکنان خود را خراج کرده است.

این سومین موج اخراج کارمندان در اوبر است و دارا خسروشاهی در این باره با ارسال ایمیلی به کارکنان خود نوشت: این تغییرات بخشی از سیاست‌های بازسازی اوبر است و با این هدف انجام می‌شود که افراد در پست‌های واقعی خود قرار بگیرد. این توضیح، پیشتر نیز از سوی وی عنوان شده بود.

خسروشاهی ادامه داد روزهایی مثل الان، برای همه ما سخت می‌گذرد و من به همراه تیم مدیریت اوبر حداکثر تلاش خود را به کار خواهیم بست تا از وقوع چنین روزهایی برای این شرکت در آینده جلوگیری کنیم.

به گفته اوبر، 300 نفری که با آن‌ها قطع همکاری شده از بخش‌های رانندگی خودران، سرویس تحویل غذا، بازاریابی، استخدام و همچنین رانندگان این شرکت هستند. اگر خاطرتان باشد، اوبر در ماه جولای، 400 نفر از کارکنان بخش بازاریابی خود را را اخراج کرد و دو ماه بعد نیز 35 نفر نیز از گروه‌های مهندس و محصولات این شرکت، با اوبر خداحافظی کردند.

اوبر در ماه ژوئن اعلام کرد که اکنون حدود 27 هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. با این حال، موج جدید اخراجی در اوبر با افزایش فشارهای سرمایه‌گذاران بر این شرکت در پی ضررهای اخیر مصادف شده است. اوبر اعلام کرد که پس از ارائه عمومی‌سهام این شرکت در بورس نیویورک، میلیون‌ها دلار ضرر کرد.

این شرکت در گزارش عملکرد خود در سه ماهه دوم سال 2019 اعلام کرد که در این بازه زمانی، متحمل ضرر 5.24 میلیارد دلاری شد. قرار است گزارش سه ماهه سوم این شرکت در تاریخ چهارم نوامبر منتشر شود.

دان ایوز، از تحلیلگران دنیای فناوری در این رابطه عنوان کرد: این اقدام اوبر نشان‌دهنده فشاری است که اوبر را مجبور به کاهش هزینه‌ها و طرح‌های استراتژیک خود کرده است. دارا و تیم وی این روزها به شدت در حال تلاش برای بازگرداندن اوبر به روزهای خوب این شرکت هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا