اوبر

مروری بر رخداد بزرگ اوبر؛ سیستم‌ عامل اوبر برای همه

در رخداشرکت اوبر برای پشت سر گذاشتن رقبا در بخش تاکسی‌های اینترنتی، اسکوترها و دلیوری‌ غذای معتقد است باید همه جا حضور فعال داشته باشد و محصولات و خدمات خود را به‌طور گسترده ارائه کند. اوبر در حال حاضر تنها کمپامی آمریکایی است که در این سه بخش به‌طور همزمان فعالیت می‌کند اما رقابت آنقدر پیچیده شده که هر لحظه ممکن است در یکی از این سه بخش از دور رقابت خارج شود. به همین جهت اوبر در رخداد بزرگ روز گذشته خود در سان‌فرانسیسکو از یک سری تغییرات و ویژگی‌های بزرگ در اپلیکیشن و خدمات خود رونمایی کرد که به منظور ارتقاء سطح سرویس سفارش غذا Eats و آسان‌تر کردن شرایط برای رانندگان و دسترسی راحت‌تر و ایمن‌تر به سیستم حمل و نقل اوبر طراحی شده است. اما مهم‌ترین اتفاق در رویداد اوبر، دو تغییر مهم در صفحه هوم اپلیکیشن اوبر بود.

تغییرات صفحه هوم اوبر

رویداد بزرگ اوبر

یکی از این تغییرات آزمایشی، اضافه شدن گزینه «Eats» به پایین صفحه اپلیکیشن بود و طبق گفته‌ها برای برخی از کاربران در ایالات متحده، کانادا، اروپا و استرالیا قابل دسترس شده است. در یک نسخه دیگر نیز طبق تصویر بالا گزینه سفارش غذا کنار گزینه درخواست تاکسی اوبر قرار گرفته است. اوبر بیش از 100 میلیون کاربر در بخش تاکسی آنلاین دارد و و باید نهایت تلاش خود را برای جذب این کاربران به سرویس غذای Eats انجام دهد. نسخه جدید اوبر در حال حاضر در 9 کشور به‌طور همزمان آزمایش می‌شود.

دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر در جریان این رخداد گفت: «ما می‌خواهیم در زندگی روزانه شما نقش یک سیستم عامل را بازی کنیم. اوبر با یک کلیک یا لمس ساده دریچه‌ای ‌از امکانات متنوع را برای مشا باز می‌کند.» در پی این سخنان دارا خسروشاهی ارزش اوبر به ازای هر سهم 1 دلار افزایش پیدا کرد. در ادامه بر بررسی برخی از این تغییرات بزرگ می‌پردازیم.

دارا خسروشاهی رخداد اوبر

طرح پاداش اوبر

شرکت اوبر قصد دارد طرح وفاداری رانندگان را در دیگر بازارهای بین‌المللی خود توسعه دهد که برزیل و مکزیک اولین کشورهایی خواهند بود که از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

افراد می‌توانند به عنوان پاداش از رستوران‌های Eats اوبر غذاهای مورد علاقه خود را دریافت کنند.

انعطاف بیشتر در پرداخت پاداش: برای مثال به جای دریافت 5 دلار وجه نقد به عنوان پاداش، فرد می‌تواند از 25 درصد تخفیف برای اوبرایکس بعدی یا 10 درصد تخفیف برای خرید از رستوران‌های اوبر Eats برخوردار شود.

اوبر به تازگی با برخی شرکت‌ها همکاری کرده تا بتوانید پاداش‌ها و هدایایی را که از این شرکت‌ها دریافت می‌کنید، به اعتبار برای استفاده در سرویس‌های اوبر تبدیل کنید.

پویاتر از همیشه

رخداد بزرگ اوبر

اوبر به دنبال عرضه نوعی دوچرخه الکتریکی است که این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد باتری این دوچرخه‌ها را در ایستگاه‌های مخصوصی که در سراسر نقاط شهر تعبیه شده‌اند تعویض کنند.

اوبر با آغاز عرضه این دوچرخه ها و اسکوترها قصد دارد به کاربران این مسئله را یادآوری کند که برای رسیدن به مقصد لزوما نیازی به استفاده از تاکسی اوبر نیست.

ضمنا سرویس «اوبرکوپتر» در شهر نیویورک مسافران را طی یک سفر 8 دقیقه‌ای به فرودگاه جان اف کندی می‌رساند.

سرویس Uber Pass

اوبر به دنبال عرضه سرویس Eats Pass برای کاربران است. با استفاده از این سرویس کاربران می‌توانند از ارسال رایگان غذا از رستوران‌های Eats این شرکت بهره‌مند شوند.

سرویس Eats

فیلترهای جدید اوبر به کاربران اجازه می‌دهند رستوران‌هایی که غذاهای ضد آلرژی و رژیمی را عرضه می‌کنند به راحتی پیدا کنند.

برای کاهش زباله و دور ریز، تا زمانی که کاربر قاشق، چنگال و نی را در سفارش خود ذکر نکند، اوبر آنها را برای او ارسال نخواهد کرد.

همکاری اخیر اوبر با سازمان خیریه «Feeding America» نیز این امکان را در اختیار رستوران‌های اوبر قرار داده که غذاهای اضافی خود را به این سازمان تحویل دهند. تحویل غذا به 200 مرکز این سازمان توسط سرویس حمل بار Uber Freight انجام می‌گیرد.

سیستم عامل اوبر

اوبر در یک همکاری با رستوران‌ها تا به امروز موفق به راه‌اندازی 5100 رستوران مجازی شده که تنها در زمینه ارسال سفارشات آنلاین فعالیت می‌کنند و رستوران فیزیکی ندارند.

امنیت

اوبر در رخداد بزرگ خود اعلام کرد از حالا این امکان را در ختیار شما قرار می‌هد که از طریق اپلیکیشن برای پلیس پیام ارسال کنید و داخل این پیام نام راننده، رنگ خودرو، لوکیشن و مقصد پیش نویس شده که البته می‌توانید پیام خودتان را نیز به ادامه آن اضافه کنید.

رویداد بزرگ اوبر

سیستم هشدار لاین دوچرخه، زمانی که راننده شما را در مسیر عبور دوچرخه پیاده کرده باشد برای شما آلارم ارسال می‌‌کند تا از برخورد و صدمه احتمالی توسط دوچرخه‌های در حال عبور جلوگیری کند. این سرویس در حال حاضر در 200 شهر در سراسر دنیا فعال است.

سیستم چک پین کد هم دیگر امکانی است که مسافر قبل از سوار شدن می‌تواند از راننده بخواهد تا پین کد ارسالی را با او چک کند. اگر کدها ارسالی برای راننده و مسافر مشابه باشد، فرد می‌تواند با خیال آسوده سفر خود را آغاز کند.

ویژگی‌های جدید اوبر

سیتستم شناسایی راننده هم در نسخه جدید از او می‌خواهید که سر خود را در جهات مختلف تکان دهد تا تشخیص چهره دقیق‌تر و پیشرفته‌تر از گذشته انجام شود. در گذشته تنها یک تصویر سلفی کافی بود.

خدمات جدید برای رانندگان

یکی دیگر از امکاناتی که در رویداد بزرگ اوبر برای رانندگان معرفی شد، نقشه هیت مپ جدید بود. در هیت مپ جدید اوبر به رانندگان اجازه می‌دهد مکان‌هایی را که درخواست بیشتری برای اوبر وجود دارد بهتر و راحت‌تر مشاهده کنند.

گزینه «Back to Busy Are» هم زمانی که راننده یک مسافر را به نقطه‌ای دور افتاده و خارج از محدوده شهر رسانده می‌تواند دوباره شما را به مکان‌های شلوغ و پر درخواست داخل شهر هدایت کند.

رانندگان می‌توانند غذاهای سرویس Eats را حتی زمانی که در شهر محل زندگی خودشان نیستند نیز به مشتریان تحویل دهند.

دسترسی اوبر

سرویس پرداخت Uber Pay یکی دیگر از سرویس‌هایی بود که اوبر در رخداد بزرگ خود از ان رونمایی کرد. این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با پرداخت وجه نقد به برخی از فروشگاه‌های منتخب شرکت در سطح شهر بتوانند اکانت اوبر خود را شارژ کنند. این ویژگی بیشتر برای افرادی طراحی شده که کارت اعتباری ندارند یا انجام تراکنش‌های اینترنتی برایشان ممکن نیست. افراد می‌توانند از پمپ‌ بنزین‌ها و فروشگاه‌های منتخب والمارت برای این کار استفاده کنند.

رخداد بزرگ اوبر

سرویس اوبر ترانزیت هم نزدیک‌ترین ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی را برای کابر نمایش می‌دهد و حتی در برخی موارد امکان رزرو بلیط را نیز برای او فراهم می‌کند. این امکان از امروز برای کاربران سان‌فرانسیسکو، پاریس و مکزیکو سیتی فعال است.

نکته جالب در طول رویدا بزرگ اوبر پذیرایی از میهمانان با اسنک از طرف برخی از نمایندگی‌های سرویس Eats اوبر بود. ضمنا در ابتدای مراسم هم سخنگوی اوبر از برخورد قاطع اوبر در رابطه با رانندگان متخلف خبر داد. در گذشته گزارشات متعددی از اذیت و آزار مسافران توسط برخی از رانندگان منتشر شده بود و اوبر هم در برخی موارد نتوانسته بود به خوبی به این شکایت‌ها رسیدگی کند.

به نظر می‌رسد اوبر همچنان راه طولانی برای پاک کردن لکه‌های سیاه دوران تراویس کالانیک در پیش دارد. نگرانی اصلی اوبر در حال حاضر کاهش ارزش سهام این شرکت و ترسیم مجدد چهره‌ای تیره از شرکت در نظر کاربران است که یادآور دوران تلخ مدیریت کالانیک است.

منبع: تک کرانچ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا