خودرو الکتریکی

سیستم «تمام خودران» تسلا تا پایان سال 2019 عرضه می‌شود

طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا در تماس با سرمایه‌گذاران شرکت اعلام کرده تا پایان سال میلادی جاری «سیستم تمام خودران» (FSD) را در اختیار برخی از دارندگان خودروهای تسلا قرار خواهد داد. البته ماسک گفته که این مسئله قطعی نیست اما برنامه ریزی‌ها در مسیر تحقق این هدف به خوبی پیش می‌رود.

این اقدام نوعی تست بتا محدود به حساب می‌آید بنابراین فعلا تعداد زیادی از خودروهای تسلا به این ویژگی مجهز نخواهند شد. ماسک در تماس خود گفته منظور از سیستم «تمام خودران» این است که خودرو تسلا قادر خواهد بود سرنشین را از مبدا تا مقصد بدون نیاز به دخالت راننده منتقل کند. البته رانندگان همچنان برای در دست گرفتن کنترل خودرو در صورت بروز نقص باید آماده باشند. برخی متخصصین در گذشته درباره اظهارات ماسک راجع به این ویژگی ابراز نگرانی کرده‌ و معتقدند مدیرعامل تسلا با این اقدام قصد دارد فروش خودروهای تسلا را افزایش دهد.

ماسک می گوید ویژگی «اتوپایلوت» تسلا قادر است رانندگی با سرعت بالا را به خوبی انجام دهد در حالی که ویژگی جدید تسلا برای احضار خودرو از داخل پارکینگ وظیفه کنترل خودرو در سرعت پایین را بر عهده داشت. تسلا در گذشته نیز ویژگی اتوپایلوت در سرعت متوسط را برای خودروهای این شرکت عرضه کرده بود. حال با عرضه ویژگی «تمام خودران»، خودروهای این شرکت قادرند از ابتدا تا انتهای سفر بدون نیاز به دخالت راننده و با هر سرعتی حرکت کنند.

همچنین ماسک گفته که این ویژگی امکان دارد در برخی از نقاط به دخالت راننده نیاز داشته باشد و در مورد این مسئله هشدار داده است. این ادعای ماسک با گفته‌های اخیر او که مدعی شد تسلا به زودی قادر خواهد بود در سراسر نقاط دنیا و تحت هر شرایطی بدون نیاز به دخالت راننده عمل کند، کمی تضاد دارد.

تسلا اعلام کرده که «سیستم تمام خودران» تا اواسط سال 2020 میلادی برای تمامی خودروهای این شرکت عرضه خواهد شد و اخبار روز گذشته نشان می‌دهند تسلا برای تحقق این هدف کاملا مصمم است.

خریداران تسلا برای استفاده از سیستم تمام خودروان بایستی مبلغ 6 هزار دلار بیشتر پرداخت کنند.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا