خودروخودرو الکتریکی

تسلا 3 ایمن‌ترین خودرو از طرف سازمان امنیت جاده‌ای آمریکا

تسلا همیشه ادعا کرده خودروهای این شرکت کاملا ایمن هستند اما شرکت به تازگی یک عنوان رسمی را هم در این زمینه کسب کرده است. تسلا 3 به تازگی به عنوان ایمن‌ترین خودرو از طرف سازمان بیمه امنیت جاده‌ای آمریکا (IIHS) انتخاب شد. در گذشته مدل اس تسلا نتوانسته بود به این عنوان دست پیدا کند و مدل ایکس هم هیچگاه در تست‌های این سازمان شرکت نکرد.

امنیت تسلا 3

با خودروی تسلا شطرنج بازی کنید

البته تسلا 3 دومین خودرو الکتریکی است که این عنوان را کسب می‌کند. خودرو مدل «E-Tron» شرکت آئودی آگوست امسال توانسته بود برای اولین بار  عنوان ایمن‌ترین خودرو را از طرف سازمان بیمه امنیت جاده‌ای امریکا کسب کند. تسلا 3 هم مانند  E-Tron توانسته در تمامی تست‌های انجام شده توسط این سازمان نمره «خوب» کسب کند البته به استثناء دو بخش که نمره پایین‌تر از قابل قبول دریافت کرد. این موسسه درباره این بخش‌ها می‌گوید که در برخوردهای شدید از جلو احتمال صدمه دیدن پای چپ راننده تا حدودی وجود دارد. ایراد بعدی هم به چراغ‌های خودرو برمی‌گردد که البته از اگوست امسال به بعد چراغ‌ها هم تغییرات لازم را داشته‌اند.

فرمت دالبی ویژن چیست؟

ضمنا سیستم ترمز اضطراری تسلا هم عملکرد بسیار عالی داشته و در سرعت 20 و 40 کیلومتر در ساعت به خوبی از برخورد جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از بخشهای قابل توجه در این تست، سقف تمام شیشه‌ای تسلا 3 است که در تصادفات مقاومت عالی و کم نظیری داشت و یکی از عوامل اصلی در کسب این عنوان از طرف این سازمان، همین سقف شیشه‌ای مقاوم است.

منیع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا