تکنولوژی

خرید جدید تسلا برای تولید باتری‌های الکتریکی

به نظر می‌رسد که شرکت تسلا عزم خود را برای سپردن فرآیند تولید باتری خودروهای الکتریکی این شرکت به دست مهندسان داخلی خود جزم کرده و گواه این ادعا نیز خریداری شرکت Hibar Systems، توسط ایلان ماسک است.

اخیرا گزارش شده که تسلا، کاملا بی‌سروصدا یک شرگت کانادایی به نام هیبار سیستمز را که در زمینه تولید انواع باتری برای وسایل الکتریکی، لپ‌تاپ‌ها و محصولاتی مشابه تخصص دارد، خریداری کرده است.

چندی پیش نیز در خبرها آمده بود که تسلا کار بر روی باتری‌هایی با قابلیت شارژ سریع را آغاز کرده و احتمالا در آینده نیز باتری‌هایی را تولید خواهد کرد که می‌توانند تا 1.6 میلیون کیلومتر مسافت عمر کنند. با این حال، هنوز مشخص نیست که تسلا چه زمانی این شرکت کانادایی را به زیرمجموعه خود اضافه کرده اما از تاریخ دوم اکتبر، Hiber به لیست شرکت‌های تحت مالکیت تسلا اضافه شد.

البته این تنها خرید تسلا در ماه‌های اخیر نیست و اگرخاطرتان باشد، ایلان ماسک چندی پیش نیز شرکت کالیفرنیایی Maxwell را خریداری کرد. شرکتی که در زمینه طراحی و توسعه الکترودهای لیتیوم-یونی نسل جدید فعالیت می‌کند.

از طرفی دیگر، تسلا قرارداد همکاری پنج‌ ساله‌ای را نیز با جف دان (Jeff Dahn)، یکی از محققان برجسته کانادایی در این حوزه به امضا رسانده است. ایلان ماسک اعلام کرد که با کمک تیم جف دان، باتری‌هایی با طول عمر بیش از 1.4 میلیون کیلومتری را تولید خواهد کرد.

چند وقتیست که اقدامات تسلا از تمایل بالای این شرکت برای تولید باتری‌های الکتریکی به دست مهندسان داخلی خود خبر می‌دهد که اخیرا این رویه با قوت و شتاب بیشتری دنبال می‌شود. اگرچه فعلا تسلا تصمیمی‌برای قطع همکاری با شرکای تولیدکننده باتری محصولات خود همانند پاناسونیکف  و LG Ghem ندارد، اما این اتفاقات نشان می‌دهد که ایلان ماسک قصد دارد تا هرچه زودتر، تقدیر شرکت تحت هدایتش را به دست مهندسان داخلی‌ خود بسپارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا