موبایل

۶ ویژگی تامل برانگیز پیکسل ۴ گوگل که باید بدانید

پس از انتشار ده‌ها عکس و ویدیو لورفته، پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال بالاخره روز سه‌شنبه توسط گوگل معرفی شدند. با اینکه تقریبا همه چیز درباره ویژگی‌های  پرچمداران جدید گوگل لورفته بود، اما این مراسم و محصولات آن همچنان با استقبال قابل توجهی روبرو شدند. به هر حال پیکسل ۴، جدیدترین پرچمدار یکی از قدرت‌های مطلق دنیای تکنولوژی است. گوگل، سیستم عامل اندروید را برای تمامی گوشی‌های دنیا عرضه می‌کند و از لحاظ سخت‌افزاری و دیگر سرویس‌ها در رده برترین کمپانی‌های دنیا قرار دارد. گذشته از این تعاریف، در این مطلب به ۶ ویژگی پیکسل ۴ گوگل که باید از آنها مطلع شوید اشاره کرده‌ایم.

 

شباهت زیاد به پیکسل 2 در نگاه اول

6 ویژگی تامل برانگیز پیکسل 4 گوگل که باید بدانید

گوگل هیچ ترسی از نگاه به گذشته ندارد. این نگرش را می‌توان در طراحی پیکسل ۴ هم مشاهده کرد چراکه ظاهر آن از لحاظ حاشیه بالای صفحه نمایش شباهت قابل توجهی به پیکسل ۲ دارد و اگر کنار هم قرار دهید، تشخیص آنها از یکدیگر کمی مشکل است.

وقتی گوشی را در دست می‌گیرید، احساس نمی‌کنید پیکسل ۴ یک پرچمدار نوظهور است و حس قبلی‌ها را به شما القا می‌کند. تنها تفاوت این پیکسل با قبلی‌ها در کاهش حاشیه‌ها، ماژول دوربین مربعی و رنگ یکدست بدنه است.

البته مشخصات فنی پیکسل ۴ با مدل‌های قبلی تفاوت زیادی دارد.

پیکسل ۴ برای افرادی که عملکرد را به ظاهر ترجیح می‌دهند

6 ویژگی تامل برانگیز پیکسل 4 گوگل که باید بدانید

احساس می‌شود گوگل علاقه‌ای به تولید زیباترین گوشی دنیا ندارد. به نظر می‌رسد تمامی گوشی‌های پیکسل که تاکنون دیده‌ایم، کاربرد و عملکرد به ظاهر ارجحیت دارد.

البته این به معنی زشت بودن پیکسل ۴ نیست. تنها اینکه پرچمدار ۲۰۱۹ گوگل به اندازه گلکسی اس۱۰ سامسونگ چهره جذابی ندارد. پیکسل ۴ چهره ساده اما کلاسیکی دارد.

نمایشگر ۹۰ هزتزی پیکسل ۴ کاملا به چشم می‌آید

6 ویژگی تامل برانگیز پیکسل 4 گوگل که باید بدانید

نمایشگر باکیفیت و شفاف ۹۰ مگاهرتزی پیکسل ۴ از همان لحظه اول حس یک گوشی فوق پیشرفته را منتقل می‌کند و خوشبختانه سادگی بدنه و طراحی گوشی را تا حدودی جبران می‌کند. نمایشگر این گوشی باعث می‌شود ارتقاء گوگل نسبت به پیکسل ۳ به خوبی احساس شود و این تفاوت حتی در مقایسه با گوشی‌های دارای نمایشگر ۶۰ هرتزی هم احساس می‌شود.

دوربین سلفی پیکسل 4 هم زاویه دید بالایی دارد

6 ویژگی تامل برانگیز پیکسل 4 گوگل که باید بدانید

تنها یک سنسور دوربین سلفی روی پیکسل ۴ دیده میشود و در ابتدا از این می‌ترسیدیم که گوگل لنز واید سلفی را از روی این گوشی حذف کرده باشد.

حال طبق تحقیقاتمان متوجه شدیم سنسور سلفی پیکسل ۴ دراای زاویه دید ۹۰ درجه است. این رقم برای دوربین‌های سلفی عادی دیگر اسمارت‌فون‌ها معمولا ۷۰ درجه است.

با اینکه لنز واید سلفی از روی پیکسل ۴ حذف شده، اما زاویه دید کلی این سنسور در مقایسه با دوربین سلفی پیکسل ۳ تنها ۷ ردجه کاهش پیدا کرده است. انی تفاوت به اندازه‌ای کم است که همه طرفداران سلفی با زاویه باز را راضی نگه دارد.

پیکسل ۴ با سیستم دوربین دوگانه از بقیه رقبا عقب افتاده

گوگل دیگر نمی‌تواند شعار تلفن هوشمند با بهترین دوربین را تکرار کند چراکه امسال همه چیز تغییر کرده. البته گوگل در پیکسل ۴ ویژگی‌های و توانایی‌های قابل توجهی را به بخش دوربین اضافه کرده است.

اما با سیستم دروبین دوگانه، پیکسل ۴ از رقبایی همچون آیفون ۱۱ پرو و گلکسی اس۱۰ که دوربین‌های سه‌گانه دارند، عقب می‌ماند. این گوشی در بهترین حالت می‌تواند اب آیفون ۱۱ استاندارد و گلکسی اس۱۰‌ای رقابت کند. این اتفاق در صورتی که گوگل پیکسل ۴ با حدود قیمت ۷۰۰ دلار معرفی میشد، قابل قبول بود اما ۸۰۰ دلار برای یک پرچمدار ۲۰۱۹ که تنها دو سنسور دوربین دارد، کمی گران و غیرمنطقی است.

البته قیمت یک گوشی تماما به سیستم دوربین گوشی شما محدود نمی‌شود. پیکسل ۴ قابلیت‌های همچون سیستم تشخیص چهره راداری، سیستم تشخیص حرکات و نمایشگر ۹۰ هرتزی دارد که دیگر اسمارت‌فون‌های برتر دنیا هم از آن بی‌بهره‌اند.

پیکسل‌های ۲۰۱۹ لنز اولتراواید ندارند

یکی از ۶ ویژگی پیکسل ۴ گوگل که می‌تواند شما را هم ناامید کند، نبود لنز اولتراواید در این پرچمدار است. گوگل در این گوشی به جای لنز اولتراواید از لنز روم استفاده کرده است. البته این را هم باید در نظر گرفتن که لنز زوم در مقایسه با لنز اولتراواید کاربردی‌تر است.

این مسئله البته همچنان قابل بحث است چراکه برخی کاربران لنز اولتراواید را به لنز زوم ترجیح میدهند و بعضی هم برعکس.

با این وجود گوگل لنز زوم پیکسل ۴ را به‌خوبی ارتقاء داده و نرم‌افزار «Super Res Zoom» به‌خوبی عمل می‌کند. این ویژگی تا حدودی میتواند غم نبود لنز اولتراواید را برای کاربران تسکین دهد.

منبع: Businessinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا