تکنولوژی

نگاهی به 10 اتفاق مهم دنیای تکنولوژی در روز گذشته

این گزارش به 10 اتفاق مهم روز پنجشنبه، 17 اکتبر پرداخته که بیشتر موضوعات به سخنرانی روز گذشته مارک زاکربرگ در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا و حاشیه‌های پیرامون آن اختصاص دارد. سرمایه‌‌گذاری سکویا برای اولین بار در یک استارتاپ خارج از ایالات متحده و ضعف‌های عجیب سیستم تشخیص چهره پیکسل 4، پرچمدار گوگل نیز از دیگر موضوعات مهم روز گذشته دنیای تکنولوژی و سیلیکون ولی هستند.

1- ابراز نگرانی مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیسبوک درباره محدودیت‌ها در آزادی بیان

نگاهی به 10 اتفاق مهم روز گذشته دنیای تکنولوژی

زاکربرگ در سخنرانی روز گذشته خود از گسترش قوانینی که آزادی بیان آنلاین را محدود می‌کنند ابراز نگرانی کرد. او اعتراف کرد فیسبوک و دیگر شبکه‌های جتماعی به تهدیدی علیه آزادی بیان کاربران تبدیل شده‌اند و اینکه مردم به دنبال ایجاد تعریفی جدید برای سخنرانی‌های خطرناک هستند.

2- انتقاد شدید زاکربرگ از دولت چین به دلیل سانسور کردن اعتراضات مردم هنگ کنگ در اپلیکیشن «تیک تاک»

زاکربرک در صحبت‌های روز پنجشنبه دولت چین را به دلیل سانسور کردن اعتراضات مردم هنگ کنگ به شدت مورد سرزنش قرار داد. وی افزود: «اینستاگرام، فیسبوک و توییتر در چین حضور ندارند، تنها به این دلیل که دولت چین یک سری محتوای خاص را عمدا مسدود کرده است.»

3- سیستم تشخیص چهره پیکسل 4 به راحتی فریب می‌خورد

نگاهی به 10 اتفاق مهم روز گذشته دنیای تکنولوژی

پیکسل 4، پرچمدار جدید شرکت گوگل طبق ادعای برخی از متخصصین از سیستم تشخیص چهره بسیار ضعیفی بهره می‌برد که به راحتی توسط چهره دوقلوها فریب می‌خورد. این سیستم حتی زمانی که صاحب گوشی خوابیده باشد گوشی را به اشتباه آنلاک می‌کند.

4- «جی‌پی‌مورگان» و «Goldman Sachs» هرگونه دخالت در ارز مجازی «لیبرا» متعلق به فیسبوک را تکذیب کردند

نگاهی به 10 اتفاق مهم روز گذشته دنیای تکنولوژی

طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، دو بانک سرمایه‌گذاری مشهور آمریکایی «جی‌پی‌مورگان» و «Goldman Sachs» خبر دعوت فیسبوک از آنها برای مشارکت در ارز مجازی «لیبرا» را رد کردند. این دو بانک معتقدند ارزهای مجازی می‌توانند در زمینه پول شویی و دور زدن تحریم‌های بانکی مورد استفاده قرار بگیرند و تبعات مجرمانه به همراه دارند.

5- انتقاد شدید دختر «مارتین لوتر کینگ» از مارک زاکربرگ

نگاهی به 10 اتفاق مهم روز گذشته دنیای تکنولوژی

«برنیس کینگ» دختر مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکا، روز گذشته به دلیل استفاده مارک زاکربرگ از نام رهبر جنبش حقوق شهروندی برای دفاع از شبکه‌های اجتماعی، به شدت از او انتقاد کرد.

برنیس کینگ در این رابطه گفت: «مسبب قتل پدرم همین کمپین‌های «ضد اطلاعات» بودند. زاکربرگ در حالی از نام پدر من برای مقاصدش استفاده می‌کند که پلتفرم فیسبوک در چند سال اخیر یکی از ابزارهای اصلی انتشار اخبار غلط در سراسر دنیا بوده است.»

6- مدیر ارز مجازی لیبرا: برای استفاده از این ارز دیجیتال نیازی به اعتماد به فیسبوک نیست

نگاهی به 10 اتفاق مهم روز گذشته دنیای تکنولوژی

«دیوید مارکوس» مدیر ارشد ارز مجازی لیبرا ادعا می‌کند که شبکه لیبرا هیچ ارتباطی با شبکه فیسبوک ندارد و کاملا مستقل عمل می‌کند.

7- محرومیت سه گیمر دیگر توسط Blizzard به دلیل مشارکت در اعتراضات هفته گذشته هنگ کنگ

محرومیت گیمر heartstone

سرویس مشهور Blizzard روز گذشته سه کاربر بازی Hearthstone را به دلیل نمایش بنرهای اعتراضی مرتبط با اعتراضات اخیر هنگ کنگ از حضور در مسابقات به مدت 6 ماه محروم کرد.

8- مدیر ارشد گوگل: صاحبین «گوگل نست» باید به مهمانان خود اعلام کنند که صدایشان در حال ضبط شدن است

مدیر ارشد دیوایس های گوگل

«ریک استرلو» مدیر ارشد بخش دیوایس‌های گوگل معتقد است که هر شخصی که در محدوده میکروفون‌های دستگاه‌های هوشمند مثل گوگل نست یا آمازون اکو قرار می‌گیرد باید از این مسئله که چنین دستگاهی در منزل وجود دارد مطلع شود.

9- اولین سرمایه‌گذاری موسسه مشهور «سکویا» در یک استارتاپ غیر آمریکایی

مدیرعامل 19 ساله استارتاپ

شرکت سرمایه‌گذاری معروف «Sequoia Capital» به تازگی برای اولین بار سرمایه گذاری خود را در یک استارتاپ خارج از ایالات متحده انجام داد. این استارتاپ متعلق به یک جوان 19 ساله ایرلندی است که در زمینه ارائه خدمات ایمن کلود به برنامه‌نویسان فعالیت می‌کند. سکویا در دور اول 3.2 میلیون دلار در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است.

10- مدیرعامل سلزفورس: فیسبوک باید نابود شود!

نگاهی به 10 اتفاق مهم روز گذشته دنیای تکنولوژی

«مارک بنیوف» مدیرعامل و موسس سلزفورس در مصاحبه روز چهارشنبه خود با شبکه سی‌ان‌ان از فیسبوک به دلیل اعتیاد آور بودن، تن دادن به تبلیغات سیاسی و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات خصوصی کاربران به شدت انتقاد کرد. او معتقد است که بهتر است فیسبوک به‌طور کامل نابود شود.

منبع: Businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا