رویدادهای خارجیگوگل

در رویداد سخت افزاری این هفته گوگل چه محصولاتی رونمایی می‌شوند؟

گوگل اعلام کرد که رویداد سخت افزاری این شرکت، سه‌شنبه هفته جاری یعنی پانزدهم اکتبر برگزار خواهد شد. پس از اپل و مایکروسافت، اکنون نوبت به اهالی مانتین ویو رسیده و این همان شرط بقا در میان بزرگان دنیای فناوریست؛ بازاری که در آن اگر محصولی برای معرفی و عرضه نداشته باشی، محکوم به شکست و البته حذف خواهی بود.

بی‌تردید، گوشی پیکسل 4، ستاره بی‌چون و چرای این رویداد سخت افزاری خواهد بود. محصولی که گفته می‌شود به دوربینی شبیه به دوربین مربع‌شکل آیفون‌های امسال، فناوری بازگشایی قفل گوشی از طریق اسکن چهره و تکنولوژی رادار برای تشخیص حرکت مجهز خواهد بود.

این‌ها بخشی از مشخصات پیکسل 4 هستند که گوگل، چه آشکارا و چه به صورت ضمنی، از این گوشی فاش کرده است. با این حال، شایعاتی نیز در خصوص محصولاتی که قرار است گوگل در رویداد سه شنبه این هفته خود از آن‌ها پرده بردارد، منتشر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به معرفی گوگل اسیستنت سریع‌تر، پیکسل‌بوک مقرون به‌صرفه‌تر، پیکسل بادهایی جدید و ارتقایافته و چند دستگاه دیگر اشاره کرد. در ادامه قصد داریم به نگاهی بیاندازیم به این محصولات و ویژگی‌های احتمالی آن‌ها.

پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

تاکنون اطلاعات زیادی در خصوص پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال به بیرون درز کرده است که نمایی کلی از این دو محصول را در ذهن علاقمندان شکل می‌دهد. گفته می‌شود که امسال در رویداد سخت افزاری گوگل، شاهد رونمایی از دو مدل به نام‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال خواهیم بود. دو اسمارت‌فونی که از نمایشگری مجهز به نرخ رفرش 90 هرتزی برخوردار خواهند بود و احتمالا در سه رنگ سفید، مشکلی و شاید هم نارنجی به بازار عرضه خواهند شد.

در رویداد سخت افزاری این هفته گوگل چه محصولاتی رونمایی می‌شوند؟

دوربین این گوشی، ویژگی بارز آن خواهد بود به طوری که به دوربین اصلی این گوشی، یک سنسور دیگر اضافه خواهد شد که احتمالا 16 مگاپیکسلی و از نوع تله‌فوتو خواهد بود. ویژگی‌هایی نیز برای این دوربین دوگانه پیشنهاد شده که از جمله آن‌ها می‌توان به حالت Motion Mode اشاره کرد که می‌توان برای عکاسی در موقعیت‌هایی با جابجایی‌های زیاد سوژه‌ها یا به اصطلاح اکشن، موثر واقع شود. همچنین شاهد ارتقای عملکرد عکاسی پرتره و همچنین حالت شب در پیکسل 4 خواهیم بود.

گوگل احتمالا در رویداد سخت افزاری این هفته، زمان زیادی را صرف توضیح قابلیت‌های سنسورهایی خواهد کرد که در حاشیه بالایی بدنه این گوشی تعبیه شده‌اند. با این ویژگی، کاربران قابلیت فیس آنلاک جدیدی را پیش روی خود خواهند دید که به گفته گوگل، بسیار سریع بوده و قادر است بدون نیاز به سوآیپ اضافه، قفل دستگاه را باز کند.

همچنین، گوگل از فناوری راداری خاصی در این گوشی استفاده خواهد کرد که تحت عنوان Soli شناخته می‌شود. این فناوری به کاربر این امکان را می‌دهد تا از طریق حرکات دست خود، کنترل برخی امور همانند رد شدن از آهنگ‌ها و یا سایلنت کردن صدا تماس‌های ورودی را در دست بگیرد؛ همه این موارد بدون لمس گوشی و از راه دور و تنها از طریق حرکات دست کاربر انجام خواهد شد.

شنیده‌ها همچنین از این حکایت دارند که پیکسل 4 به قابلیت ضبط صدا و پیاده کردن آن مجهز خواهد بود که گوگل در مراسم پیش رو، بیش از اینها از آن سخن خواهد گفت. یکی دیگر از ویژگی‌های احتمالی پیکسل 4، استفاده از فناوری ارتباطی 5G در آن است که گفته می‌شود در مرحله آزمایشی قرار دارد و هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص سرنوشت آن در دسترس نیست. برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که گوگل امسال در فصل بهار آینده نسخه 5G پیکسل 4 را روانه بازار خواهد کرد.

نسل جدید گوگل اسیستنت

گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان ماه مه خود اعلام کرد که از نسل جدیدی دستیارهای دیجیتالی گوگل اسیستنت در گوشی‌های پیکسل امسال خود استفاده خواهد کرد. حال چیزی تا رونمایی از پیکسل 4 باقی نمانده و شاهد معرفی این ویژگی در این محصول خواهیم بود.

در رویداد سخت افزاری این هفته گوگل چه محصولاتی رونمایی می‌شوند؟

گفته می‌شود که با کمک نسل جدید گوگل اسیستنت، فرآیند پردازش درخواست‌های کاربران تا 10 برابر افزایش خواهد یافت. البته این تنها امکان گوگل اسیستنت جدید نخواهد بود و بی‌تردید از این دستیار صوتی دیجیتال در خلال کنفرانس پیش رو، بیش از این‌ها خواهیم شنید.

پیکسل بوک گو

اولین نسخه از پیکس بوک در سال 2017 به بازار عرضه شد و هنوز مشخص نشده آیا تصمیم گوگل برای ورود به بازار ‌لپ‌تاپ‌ها جدیست یا نه. با این حال، گوگل اخیرا اعلام کرد که بزودی لپ‌تاپ‌های جدیدی را به بازار عرضه خواهد کرد و به نظر می‌رسد که در رویداد این هفته گوگل، شاهد معرفی از نسخه جدید پیکسل بوک خواهیم بود.

این ‌لپ‌تاپ تحت عنوان پیکسل بوک گو (Pixelbook Go) معرفی خواهد شد. گفته می‌شود که این دستگاه به نمایشگر 13.3 اینچی با نسبت ابعاد 16:9 و با رزولوشن فول اچ‌دی یا 4K مجهز خواهد بود. برخلاف ‌لپ‌تاپ دو در یک پیکسل بوک، مدل جدید یعنی پیکسل بوک گو شباهت بیشتری به یک ‌لپ‌تاپ دارد تا یک محصول هیبریدی.

در رویداد سخت افزاری این هفته گوگل چه محصولاتی رونمایی می‌شوند؟

از جمله مشخصاتی که برای این محصول پیش‌بینی شده می‌توان به برخورداری از دو درگاه USB 3.0 و ورودی 3.5 میلیمتری هدفون اشاره کرد. همانند دیگر ‌لپ‌تاپ‌های موجود در بازار، پیکسل بوک گو نیز در چند پیکربندی عرضه خواهد شد به طوری که هر کدام به یکی از پردازنده‌های Core i3، Core i5 و Core i7 مجهز خواهد بود. حافظه رم آن نیز در مدل‌های 8 و 16 گیگابایتی عرضه می‌شود و با حافظه ذخیره‌سازی 64، 128 و 256 گیگابایتی به دست خریداران خواهد رسید.

پیکسل بادهای جدید

اگر همانند بسیاری از کاربران برند پیکسل، منتظر رونمایی از نسل جدیدی پیکسل بادهای گوگل هستید باید تا سه شنبه و فرارسیدن رویداد سخت‌افزاری گوگل صبر کنید. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی و البته قابل اسنتادی از این محصول به بیرون درز نکرده اما اخیرا هیروشی لاکهایمر، مدیر بخش اندروید و کروم، پستی را در توییتر منتشر کرده که می‌تواند نشانه‌های خوبی از پیکسل باد جدید به ما بدهد.

وی در این توئیت برخی ویژگی‌ها را برای یک ایرباد وایرلس شرح داد که عبارتند از: کیفیت صدای عالی، طول عمر باتری 10 ساعته، کیس محافظی جمع‌وجور و مجهز به درگاه USB-C، مقاومت در برابر تعریق، دکمه‌های لمسی، قابلیت بی‌صداشدن خودکار در حین گفت‌وگو کاربر با شخصی دیگر.

در رویداد سخت افزاری این هفته گوگل چه محصولاتی رونمایی می‌شوند؟

از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که پیکسل بادهای جدید گوگل برای اولین بار از طریق سیم با یکدیگر متصل خواهند بود و این یعنی نمی‌توان از واژه وایرلس برای این محصول استفاده کرد. گفته می‌شود که پیکسل بادهای جدید به قابلیت‌های بیشتر مبتنی بر گوگل اسیستنت و ترجمه مجهز خواهد بود.

گوگل نست وای‌فای

اهالی مانتین ویو در رویداد سخت افزاری سه شنبه این هفته خود، از یک روتر مش نیز رونمایی خواهند کرد. دستگاهی که می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط بهتر و بیشتر میان تجهیزات مبتنی بر گوگل اسیستنت در داخل خانه باشد. این روتر که تحت عنوان «نست وای‌فای» رونمایی خواهد شد، از کارکردی شبیه به روتر Eero شرکت آمازون برخوردار خواهد بود.

در رویداد سخت افزاری این هفته گوگل چه محصولاتی رونمایی می‌شوند؟

این روتر به دستگاه‌های موجود در محیط خانه، متصل خواهد شد و به کمک نست وای فای، قادر خواهند بود نقشی همانند اسپیکرهای هوشمند گوگل اسیستنت را اجرا کنند و صدای کاربر را دریافت کنند. نست وای‌فای همچنین قادر است درخواست‌های کاربران را دریافت و اجرا کند. برای نمونه می‌تواند اینترنت دستگاه‌های متصل در آشپزخانه را خاموش کند تا حواس افراد در حین غذا خوردن پرت نشود. گفته می‌شود که این محصول در سه رنگ تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

گوگل نست مینی

از دیگر محصولات مورد انتظار در رویداد سخت افزاری این هفته گوگل، رونمایی از مدل جدید و ارتقایافته‌ای از گوگل هوم مینی است. این محصول با نام جدید و تحت عنوان نست مینی معرفی خواهد شد. نست مینی از کیفیت صدایی ارتقایافته و ورودی استریو 3.5 میلیمتری برخوردار خواهد بود و در رنگ‌های جدیدی به بازار عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که این محصول قادر است نزدیک بودن فرد به خود را احساس کند و میزان صدای موسیقی در حال پخش را به نمایش درآورد.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا