ایرانپوشیدنی هوشمند

پرفروش ترین ساعت های هوشمند بازار ایران کدامند؟

نگاهی به لیست محبوبترین پوشیدنی هوشمند در بازارداخلی

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران کدامند؟ ساعت‌های هوشمند را می‌توان جدیدترین و البته پرطرفدارترین لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند دانست که علاوه بر نشان دادن زمان، قابلیت‌های کاربردی بی‌شماری دارند. ساعت‌های هوشمند قادرند نوتیفیکیشن‌های مهم، وضعیت سلامت بدن شما، موقعیت مکانی، تعدا قدم‌ها و … را مستقیما روی مچ دستان شما نمایش دهند. امروزه ساعت‌های هوشمند تا جایی پیشرفت کرده‌اند که حتی در بعضی مواقع با نمایش به موقع علائم بیماری جان کاربر را هم نجات می‌دهند.

ساعت‌ های هوشمند در بین جوانان بیشتر از هر قشر سنی طرفدار دارند و این مسئله در بین کاربران ایرانی هم کاملا صدق می‌کند. طی چند سال اخیر کاربران ایرانی علاقه زیادی به ساعت های هوشمند نشان داده‌اند و بازار این محصول در ایران هم کم و بیش داغ دنبال می‌شود. از این رو تصمیم گرفتیم در این گزارش به معرفی و بررسی پرفروش ترین ساعت‌ های هوشمند در بازار ایران بپردازیم تا از این طریق بتوانید با ساعت‌های هوشمند پرطرفدار ایرانی آشنا شده و با توجه به نیازتان ساعت مناسب خود را انتخاب کنید.

1. شیائومی می بند 4

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

می بند (Mi Band)  از حدود 4 سال پیش وارد بازار ایران شد و از آن زمان مورد استقبال فوق‌العاده کاربران ایرانی قرار گرفته و حالا در لیست پرفروش ترین ساعت های هوشمند بازار ایران است. اما یکی از دلایل مهم این استقبال، قیمت پایین این محصول بوده که البته یکی از شاخصه‌های مهم محصولات شیائومی همین مقرون به صرفه بودن است. می‌ بند 4، همانطور که از نام آن پیداست، چهارمین نسل از مچبندهای هوشمند شیائومی است که نسل اول آن با عنوان گام شمار پا به بازار ایران گذاشت. البته می بند در مقایسه با ساعت‌های هوشمند دیگر شرکت‌ها، قابلیت‌های نسبتا محدودتری دارد. برای مثال نمایشگر می بند 4 قابلیت لمس را پشتیبانی نمی‌کند و به جای آن یک دکمه روی آن تعبیه شده که دستورات مختلفی را اجرا می‌کند. می بند بیشتر با عنوان مچبند هوشمند شناخته می‌شود.

 

از قابلیت‌های این ساعت هوشمند می‌توان به استاندارد IP67 اشاره کرد که تا عمق 50 متری به مدت یک ساعت دوام می‌آورد. این ساعت همچنین از یک سنسور دقیق ۶ محوره برای تشخیص هوشمندانه انواع مختلف حرکات شنا از جمله حالت آزاد، شنا پشت، شنا پروانه، و شنای ترکیبی استفاده می‌کند. علاوه بر این می بند 4 می‌تواند ۶ حالت مختلف ورزشی مانند دویدن در محیط داخلی، دویدن در فضای باز، انجام تمرینات ورزشی، شنا کردن، دوچرخه سواری و پیاده روی را ثبت کند.

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

می بند 4 به صفحه نمایش آمولد مجهز شده که روی آن ضربان قلب، کالری مصرفی و تعداد گام‌ها نمایش داده می‌شوند. این ساعت همچنین نوتیفیکشن تماس‌ و پیام را نیز از طریق لرزش دستبند به شما اعلام می‌کند. می بند 4 را می‌توان به تمامی گوشی‌های هوشمند بازار از طریق بلوتوث متصل کرد و با استفاده از اپلیکیشن «MI FIT» از قابلیت‌های مختلف این ساعت استفاده کرد.

2. سامسونگ گلکسی واچ R800

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

سامسونگ را باید یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در بین کاربران ایرانی بدانیم که محصولات الکترونیکی این شرکت از سال‌ها پیش در بازار ایران حضور داشته‌اند و البته گوشی‌های هوشمند این شرکت نیز در بین کاربران محبوبیت بالایی دارند. اما علاوه بر گوشی های هوشمند، ساعت‌های هوشمند این شرکت نیز طی چند سال اخیر فروش نسبتا خوبی در بازار ایران داشته‌ و توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار اسمارت واچ‌ها را در کشورمان به خود اختصاص دهند . گلکسی واچ SM-R800 یکی از این ساعت‌های هوشمند است که حدود 1 سال و نیم پیش همراه با گلکسی نوت 9 معرفی شد. این ساعت هوشمند از زمان ورود به بازار ایران تا به امروز توانسته بخش اعظمی از بازار را به خود اختصاص دهد و از این رو در لیست پرفروش ترین ساعت های هوشمند بازار ایران قرار می گیرد.

گلکسی واچ R800 از صفحه نمایش سوپرآمولد 1.3 اینچی با رزولوشن 360×360 بهره می‌برد و در آن از حسگرهای متنوعی از جمله شتاب سنج، ژیروسکوپ و شمارنده ضربان قلب استفاده شده است. این ساعت قادر است میزان فعالیت‌های روزانه شما را اندازه‌گیری کند و به دلیل ضدآب بودن می‌توان با خیال راحت از آن در ورزش‌های آبی مثل شنا استفاده کرد.

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

این ساعت از ترکیب فلز و پلاستیک ساخته شده و روی نمایشگر آن نیز از محافظ گوریلا گلس +DX استفاده شده است. باتری R800 به لطف بهینه سازی سیستم عامل تایزن قادر است یا یک مرتبه شارژ تا یک هفته دوام بیاورد. البته پیشنهاد می‌شود برای بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌ها، این ساعت را ترجیحا با گوشی‌های سامسونگ استفاده کنید. گلکسی واچ R800 از اتصالات بلوتوث، وای‌فای و NFC پشتیبانی می‌کند و قابلیت شارژ بی‌سیم و مکالمه نیز روی آن وجود دارد.

3. سامسونگ گلکسی واچ R810

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

گلکسی واچ SM-R810 نیز همانند مدل قبلی همزمان با گلکسی نوت 9 رونمایی شد. قابلیت‌های این دو ساعت هوشمند سامسونگ تقریبا برابر است البته با این تفاوت که مدل R810 به صفحه نمایش 1.2 اینچی مجهز بوده و بیشتر برای خانم‌ها استفاده می‌شود که البته رنگ مکشی آن همچنان برای آقایان مناسب است. همین تفاوت در سایز نمایشگر موجب شده R810 در مقایسه با R800 با قیمت نسبتا کمتری عرضه شود.

گلکسی واچ R810 با هر مرتبه شارژ نهایتا تا 120 ساعت دوام می‌آورد و در استفاده حداکثری نیز تا 9 ساعت کارایی دارد. همین مسئله باعث شده با قیمتی پایین‌تر در مقایسه با R800 عرضه شود و در بازار ایران فروش خوبی داشته باشد و به همین دلیل هم هست که در لیست پرفروش ترین ساعت های هوشمند بازار ایران است.

4. اپل واچ نسل 4

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

شاید برند اپل در کشورمان نمایندگی رسمی نداشته باشد اما کاربران بازار ایران همواره یکی از طرفداران محصولات اپل بوده و کاربران بسیاری در کشورمان طرفدار این برند هستند. علاقه کاربران ایرانی اپل واچ آغاز کننده حضور فعال برندهای مختلف ساعت هوشمند در کشورمان بود.

اپل واچ نسل 4 تابستان سال گذشته و همراه با آیفون 10اس معرفی شد و طی این یک سال توانسته حضور موفقی در بازار دنیا داشته باشد و قابلیت‌های بی‌نظیر آن موجب شده طرفداران آیفون در ایران نتوانند به راحتی از کنار این گجت محبوب عبور کنند. اپل واچ سری 4 با بدنه از جنس آلومینیوم و در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری عرضه می‌شود. این ساعت هوشمند محبوب از نمایشگر اولد رتینا لمسی و تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ نیز بهره می‌برد.

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

اپل واچ سری 4 به قابلیت‌های متعددی مجهز شده که تنها در ساعت‌های هوشمند قدرتمند و گران‌قیمت بازار دیده می‌شوند. این ساعت به سنسور سنجش ضربان قلب، گام شمار و جی‌پی‌اس داخلی که هنگام ربوده شدن قابل ردیابی است مجهز بوده و همچنین در برابر آب تا عمق 50 متر نیز مقاوم است. اپل واچ برای اولین بار در یک ساعت هوشمند از مودم سلولار استفاده کرده که امکان برقراری و پاسخ تماس بدون نیاز به گوشی را به کاربر می‌دهد. البته با هر مرتبه شارژ شما تا 18 ساعت می‌توانید به‌طور مداوم از این ساعت استفاده کنید.

اپل واچ سری چهار در لیست پرفروش ترین ساعت های هوشمند بازار ایران است.

5. اپل واچ نسل 3

 

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایرانبا اینکه 2 سال از عرضه اپل واچ سری 3 می‌گذرد و چند هفته پیش سری 5 این ساعت هوشمند هم معرفی شد، اما بسیاری از کاربران ایرانی همچنان سری 3 اپل واچ را ترجیح می‌دهند. یکی از این دلایل، قیمت مناسب این ساعت هوشمند است و البته قابلیت‌های آن نیز تفاوت‌های زیادی با سری 4 اپل واچ ندارد.

البته این تفاوت‌ها آنقدر هم ناچیز نیستند که آنها را نادیده گرفت. برای مثال اپل واچ نسل 3 در دو سایز 38 و 42 میلی‌متری عرضه می‌شود و در آن از پردازنده نسبتا ضعیف‌تر S2 دوهسته‌ای استفاده شده در حالی که نسل 4 این ساعت از پردازنده S4 چهارهسته‌ای بهره می‌برد. همچنین در اپل واچ نسل 3 خبری از مودم سلولار نیست و تراکم پیسکلی نمایشگر آن نیز 303 پیکسل بر هر اینچ است.

6. ساعت هوشنمد هواوی GT

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

هواوی هم یکی دیگر از برندهایی است که طی چند سال اخیر جایگاه قابل توجهی در بین طرفداران اسمارت‌فون در ایران پیدا کرده و پرچمداران اخیر این شرکت به یکی از رقبای اصلی قدرتمندترین اسمارت فون‌های دنیا تبدیل شده‌اند.

سال گذشته بود که ساعت هوشمند هواوی GT پا به بازار ایران گذاشت و طی این یک سال توانست طرفداران اندرویدی متعددی را مجذوب خود کند. این ساعت هوشمند 1.39 اینچی به نمایشگر آمولد مجهز است و از تکنولوژی انحصاری هواوی و الگوریتم‌های پیشرفته برای شمارش دقیق ضربان قلب کاربر استفاده می‌کند. جی‌پی‌اس مدرن این ساعت با استفاده از 3 سیستم موقعیت یابی ماهواره ای و الگوریتم بهینه سازی مسیریابی، موقعیت دقیق‌تر، سریعتر و بهتری را ارائه می‌دهد . گذشته از اینکه هواوی GT یک دستیار نظارت بر فعالیت‌های روزانه است ، مربیگری را در سطح مقدماتی تا پیشرفته به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌دهد. این ساعت هوشمند با مقاومت در برابر آب تا 50 متر می‌تواند رکورد شنا شما را تشخیص داده و  بهبود بخشد.

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

هواوی GT همچنین به باتری قدرتمند 420 میلی‌آمپری مجهز شده که قادر است تا حداکثر دوهفته شارژدهی کند. سنسور شتاب سنج، قطب نما، گام شمار و شمارنده ضربان قلب از دیگر قابلیت‌های هواوی GT هستند.

لازم به ذکر است هواوی GT2 نیز چند هفته پیش معرفی شد و به زودی وارد بازار ایران نیز می‌شود.

7. سامسونگ گلکسی واچ Active2

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایرانگلکسی واچ Active2 همزمان با نوت 10 سامسونگ عرضه شد. با اینکه تنها چند ماه از حضور این ساعت هوشمند در بازار ایران می‌گذرد اما توانسته نظر بسیاری از طرفداران ساعت‌های هوشمند سامسونگ را به خودش جلب کند. از آنجایی که این ساعت هوشمند تنها 6 ماه پس از گلکسی واچ Active سری 1 وارد بازار شده، به نظر می‌رسد برای فروش بیشتر در بازار به زمان بیشتری نیاز داشته باشد چراکه مدل‌های S800 و S810 سامسونگ و البته نسل 1 این ساعت همچنان حضور فعالی در بازار ایران دارند.

گلکسی واچ Active2 در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری عرضه می‌شود و نمایشگر آن از نوع سوپرآمولد است. در این ساعت هوشمند از حسگرهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، الکتروکاردیوگرام، فشارسنج، سنسور نور محیط و شمارش ضربان قلب استفاده شده و البته این ساعت هم در برابر آب مقاوم است.

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

همچنین در Active 2 سامسونگ از رم 738 مگابایتی، حاشیه چرخان و رابط کاربری با قابلیت تغییر در ساعات مختلف روز استفاده شده است. باتری این ساعت نیز ظرفیت 247 میلی‌آمپری داشته و در برابر سقوط و ضربه نیز مقاومت خیلی بالایی دارد.

8. اپل واچ نسل 5

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

حدود 1 ماه پیش بود که اپل از پرچمداران آیفون سری 11 رونمایی کرد و همراه آن از اپل واچ نسل 5 نیز پرده برداری کرد. در حالی که تنها دو هفته از ورود این ساعت هوشمند به بازار ایران می‌گذرد، اپل واچ نسل 5 با استقبال قابل توجهی از طرف کاربران ایرانی مواجه شده و گزارش‌ها حاکی از روند روبه افزایش فروش این ساعت هوشمند اپل در بازار ایران دارند. البته تا زمانی که اپل واچ سری 3 و 4 در بازار ایران فروخته می‌شوند و التهاب اولیه قیمت‌های نجومی اپل واچ نسل 5 از بین نرفته، نمی‌توان انتظار داشت این ساعت هوشمند تا اواخر امسال بتواند به رتبه‌های بالاتری در بین پرفروش ‌ترین ساعت‌ های هوشمند بازار ایران صعود کند.

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

اگر بخواهیم لیست پرفروش ترین ساعت های هوشمند بازار ایران را کامل کنیم قطعا باید به تازه ترین ساعت هوشمند اپل هم اشاره کنیم. اپل واچ نسل 5 به نمایشگری از جنس LTPO اولد مجهز بوده و تراکم پیکسلی آن نیز 326 پیکسل بر اینچ است. یکی از تمایزات این مدل در مقایسه با نسل‌های قبلی کاهش حاشیه اطراف صفحه نمایش است که نسبت نمایشگر به بدنه در این ساعت را به 60 درصد رسانده است. این اسمارت واچ همچنین به حافظه داخلی 3.2 گیگابایتی، حسگر ژیروسکوپ، قطب نما، شمارنده ضربان قلب و فشارسنج مجهز است و قابلیت‌های کنترل سلامت این ساعت هوشمند تا حدی دقیق هستن که می‌توان به عنوان اطلاعات پزشکی کاربر از آنها استفاده کرد.

9. متفرقه

پرفروش ترین ساعت های هوشمند در بازار ایران

برندها و ساعت های هوشمند متعددی در حال حاضر در ایران حضور دارند که هرکدام به نوبه خود سهم کوچکی از بازار کشورمان را به خودشان اختصاص داده‌‌اند. اگر برندهای چینی کم اعتبار و بی‌کیفیت را فاکتور بگیریم، در حال حاضر ساعت‌های هوشمند شرکت گارمین، فیت‌بیت و حتی می بند 3 شیائومی فروش نسبتا خوبی در بازار ایران دارند و با اغماض میتوان آنها را هم در لیست پرفروش ترین ساعت های هوشمند بازار ایران به حساب آورد.

در ادامه جدول مشخصات این ساعت‌های هوشمند را مشاهده می‌کنید.

مشخصات/ مدل می بند 4 گلکسی واچ R800 گلکسی واچ R810 اپل واچ 4 اپل واچ 3 هواوی

GT Classic

اپل واچ 5 گلکسی واچ Active 2
سایز 0.95 اینچ 1.3 اینچ 1.2 اینچ 40 و 44 میلی‌متر 38 و 42 میلی‌متر 1.39 اینچ 40 و 44 میلی‌‌متر 44 میلی‌متر
صفحه نمایش آمولد سوپر آمولد سوپر آمولد اولد رتینا اولد رتینا آمولد اولد رتینا سوپرآمولد
باتری 135 میلی‌آمپر 472 میبی‌آمپر 270 میلی‌آمپر 300 میلی‌آمپر 300 میلی‌آمپر 420 میلی‌آمپر 292 میلی‌آمپر 247 میلی‌آمپر
حسگرها مسافت سنج، قدم شمار، حسگر ضربان قلب، شتاب سنج و ژیروسکوپ ژیروسکوپ، شتاب ستج، سنجش نور محیط، شمارنده ضربان قلب ژیروسکوپ، شتاب ستج، سنجش نور محیط، شمارنده ضربان قلب شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط, گام شمار, شمارش ضربان قلب, فشارسنج شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط, گام شمار, شمارش ضربان قلب شتاب سنج, ژیروسکوپ, سنجش نور محیط, قطب نما, گام شمار, شمارش ضربان قلب شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط, گام شمار, شمارش ضربان قلب, فشارسنج شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط, گام شمار, شمارش ضربان قلب, فشارسنج
سیستم عامل اختصاصی شیائومی تایزن تایزن واچ اواس واچ اواس OS Lite واچ اواس تایزن
تاریخ عرضه اسفند 98 آبان 98 آبان 98 مهر 97 مهر 96 آبان 97 مهر 98 شهریور 98
قیمت حدودی (تومان) 380000 2600000 2300000 4500000 3100000 1800000 5400000 4200000

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا