تکنولوژی

ویژگی های اپل واچ 3

درست 1 سال پس از معرفی اپل واچ سری 2، امسال هم کمپانی اپل سنت هرساله خود را حفظ کرد و از اپل واچ سری 3 رونمایی کرد. اپل واچ3 از لحاظ ظاهری مشابه نسل قبلی است اما یک تفاوت عمده بین این 2 مدل وجود دارد و آن پشتیبانی اپل واچ 3 از شبکه LTE است. این یعنی کاربران با استفاده از این اسمارت‌واچ جدید اپل می‌توانند بدون نیاز به آیفون، با مخاطبین خود تماس برقرار کنند. به‌نظر می‌رسد فانتزی‌های قدیمی کم کم در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند.

پشتیبانی از LTE و UMTS ویژگی‌های اصلی اپل واچ3 محسوب می‌شوند. با استفاده از این دو ویژگی کاربران می‌توانند به‌راحتی تماس برقرار کرده و موزیک‌های مورد علاقه خود را مستقیما از سرویس اپل موزیک بر روی این ساعت پلی کنند. ضمنا به‌لطف به‌کارگیری پردازنده دوهسته‌ای جدید و ارتقاء سیستم داخلی، سرعت عملکرد اپل واچ3 نسبت به مدل سال گذشته با افزایش همراه شده است. از دیگر ویژگی‌های اپل واچ 3 هم می‌توان به سیتم قدم شمار دقیق‌تر اشاره کرد.

از آنجایی که شرکت اعلام کرد که ظرفیت باتری اپل واچ3 تغییری نکرده، پس در حالت استفاده از ویژگی‌های مختلف این دستگاه احتمالا تا 18 ساعت به شارژ مجدد نیازی نخواهید داشت. ضمنا عملکرد سیستم جی‌پی‌اس هم بدون تغییر باقی مانده است.

اپل در سری جدید اپل واچ تاکید خیلی بیشتری بر روی بخش تناسب اندام و سلامتی داشته است. برای مثال هر مرتبه که دستتان را بلند می‌کنید تا ساعت را نگاه کنید، می‌توانید ضربان لحظه‌ای قلبتان را هم مشاهده کنید.

خوشبختانه علیرغم پشتیبانی اپل واچ جدید از سیم کارت و به‌کارگیری مودم LTE، این اسمارت‌واچ از لحاظ سایز هیچ تغییری نکرده است چراکه آنتن سیم‌کارت در اصل درون صفحه‌ نمایش جای داده شده است. ضمنا اپل با به‌کارگیری چیپ‌های سری W2 در اپل واچ3 ادعا می‌کند که بلوتوث و وای‌فای این گجت در مقایسه با نسل‌های قبلی مصرف باتری خیلی کمتری خواهند داشت. چیپ سری W1 ابتدا در ایرپادهای اپل به‌کارگرفته شده بود.

اپل واچ3 با بدنه از جنس آلومینیوم در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری فضایی (Space Gray) و نسخه سرامیکی آن در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه خواهد شد. ضمنا اپل از یک مدل بند اسپرت و زیبای جدید هم برای اپل واچ رونمایی کرد. اپل واچ سری3 مجهز به مودم LTE با قیمت 399 دلار و مدل فاقد مودم LTE با قیمت 329 دلار عرضه خواهد شد.

در بخش سیم کارت هم اپل واچ از سیم‌کارت‌های مدل E-sim پشتیبانی می‌کند که شماره آن با شماره سیم‌کارت مورد استفاده کاربر بر روی آیفون تفاوتی نخواهد داشت. بنابراین از این نظر کاربران نگران استفاده از 2 شماره تلفن متفاوت نخواهند بود. در حال حاضر شرکت AT&T پشتیبانی از این نوع سیم‌کارت‌ها برای استفاده بر روی اپل واچ را آغاز کرده است.

پیش فروش اپل واچ3 از 15 سپتامبر و عرضه رسمی آن از 22 سپتامبر آغاز خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا