بازی

پلی استیشن 5 و پلی استیشن 5 پرو همزمان رونمایی می‌شوند

سال گذشته بود که یوشیدا مدیرعامل شرکت سونی اعلام کرد پلی استیشن 5 در حال تولید است و اینکه «مارک سرنی» مدیر بخش طراحی پلی استیشن 5 از آن موقع مشغول کار روی طراحی این کنسول است. حال طبق شایعات پلی استیشن 5 پرو هم همراه نسخه استاندارد رونمایی می‌شود

طبق سیاست چند سال اخیر سونی در معرفی کنسول‌ها، این احتمال وجود داشت که پلی ستیشن نسخه استاندارد ابتدا معرفی شود و یکی دوسال بعد هم نسخه ارتقاء یافته آن یعنی پلی استیشن 5 پرو رونمایی شود. اما شایعات حاکی از این است که سونی قصد دارد هردو مدل پلی استینش 5 را به طور همزمان در سال 2020 رونمایی کند.

«زنجی نیشیکاوا» بلاگر معروف ژاپنی به تازگی در اکانت یوتیوب خود مدعی شده سونی قصد دارد هردو مدل پلی استیشن 5 را به‌طور همزمان معرفی کند چراکه رویه فعلی شرکت خیلی معقولانه نیست. اودر گذشته هم پیش‌بینی‌های دقیقی در رابطه با پلی استیشن 5 انجام داده بود.

طبق اظهارات نیشکاوا، پلی استیشن 5 پرو قیمتی حدود 100 تا 150 دلار بیشتر از پلی استیشن نسخه استاندارد خواهد داشت. در گزارش اخیر در این زمینه آمده که سونی متوجه شده طرفداران به قوی‌ترین مدلی که قابلیت تولید دارد علاقه دارند و قصد دارد از همان ابتدا و با معرفی نسل جدید پلی اشتیشن، نیاز طرفداران را برطرف کند.

قابلیت‌های نسخه پرو چه خواهد بود؟

البته تصور اینکه ظاهر پلی استیشن 5 پرو چه تفاوت‌هایی نسبت به نسخه استاندارد خواهد داشت کمی مشکل است. سرنی گفته که این نسخه به چیپست 8 هسته‌ای AMD بر پایه نسل سوم رایزن، پردازنده گرافیکی بر پایه Radeon Navi، قابلیت تشخیص امواج، حافظه داخلی اس اس دی و پشتیبانی از روزولوشن 8K مجهز خواهد بود.

انتظار می رود پلی استیشن 5 بین سال‌های 2020 و 2021 معرفی شود.

منبع: Techradar

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام به همه دوستان
    مشاوره رایگان در زمینه استارت آپ ها
    طراحی اپلیکیشن
    طراحی سایت
    ایده پردازی
    و…
    در خدمتتون هستیم.
    هاست الف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا