موبایل

اکسپریا 8، دستاورد جدید مهندسان سونی معرفی شد

شرکت سونی از جدیدترین عضو خانواده گوشی‌های اکسریای خود تحت عنوان اکسپریا 8 رونمایی کرد.

این گوشی که ادامه‌دهنده راه اکسپریا 5 خواهد بود، از نمایشگری 6 اینچی و مجهز به نسبت ابعاد 21:9 برخوردار است و از لحاظ ظاهری نیز شباهت نزدیکی به مدل اکسپریا 10 دارد. سونی در اکسپریا 8 از محافظ صفحه گوریلا گلس 6 برای پوشاندن بدنه جلویی و پشتی گوشی بهره برده است.

نمایشگر اکسپریا 8 به رزولوشن فول اچ‌دی پلاس مجهز و در قسمت بالایی آن نیز دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تعبیه شده است. برخلاف دیگر مدل‌های سری اکسپریا، در اکسپریا 8 از پنل LCD استفاده شده است.

در قسمت پشتی بدنه نیز شاهد بکارگیری دوربینی با آرایش دوگانه هستیم که یک سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم F/1.8 و یک سنسور 8 مگاپیکسلی التراواید با دریافراگم F/2.4 را در خود جای داده است. در سمت راست بدنه، دکمه پاور را مشاهده می‌کنیم که نقش سنسور اثر انگشت را نیز ایفا می‌کند.

سونی همچنین، قابلیت Side Sense را نیز به این گوشی اضافه کرده که پیشتر در مدل‌های اکسپریا 1 و اکسپریا 5 دیده بودیم. ضخامت بدنه این دستگاه برابر با 8.1 میلیمتر و وزن آن نیز برابر با 170 گرم عنوان شده است.

در زیر این بدنه زیبا و خوش‌دست، چیپست اسنپدراگون 430 تعبیه شده که بار پردازشی دستگاه را به دوش می‌کشد. همچنین، رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی نیز در اکسپریا 8 بکار رفته است. این گوشی از کارت میکرو SD پشتیبانی می‌کند و می‌توان از این طریق، ظرفیت حافظه را ارتقا داد.

یک باتری 3760 میلی‌آمپری نیز انرژی را به رگ‌های این اسمارت فون تزریق می‌کند که به فناوری شارژ سریع 18 واتی مجهز شده است. از دیگر مشخصات اکسپریا تازه وارد می‌توان به مقاومت بدنه در برابر نفوذ آب و گردوغبار، ورودی 3.5 میلیمتری هدفون، NFC و چراغ نوتیفیکیشن LED اشاره کرد.

به گفته سونی، اکسپریا 8 در رنگ‌های سفید، مشکی، نارنجی و آبی از ماه جاری میلادی و با قیمت تقریبی 505 دلار روانه بازار خواهد شد.

اکسپریا 8 دستاورد جدید مهندسان سونی معرفی شد

منبع: GSMArena

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا