تکنولوژینمایشگاه IFA 2019

بازگشت سونی به بازار گوشی‌های کامپکت با اکسپریا 5

سونی امروز و با دعوت از اصحاب رسانه و علاقمندان به دنیای فناوری در نمایشگاه ایفا 2019، از جدیدترین گوشی هوشمند خود تحت عنوان اکسپریا 5 رونمایی کرد.

سونی با این گوشی که طبق گفته این شرکت به خوبی در دستان کاربر جای خواهد گرفت، به بازار گوشی‌های کامپکت برگشته است. ابعاد این گوشی به نسبت بسیاری از گوشی‌های پرچمدار امروزی، کوچک‌تر است و همانطور که شیجکی ایشیزوکا، نائب رئیس ارشد اجرایی سونی اعلام کرده، اکسپریا 5 اسمارت‌فون جدیدی است که پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های سونی را درون بدنه ای نسبتا کامپکت و جمع‌وجو جای داده است.

و اما در خصوص مشخصات این مهمان تازه‌وارد به دنیای گوشی‌های هوشمند باید گفت که این محصول از نمایشگر 6.1 اینچی OLED با رزولوشن 2560 در 1080 پیکسل با قابلیت پشتیبانی از HDR بهره می‌برد. سونی اعلام کرده که اکسپریا 5 از فناوری دالبی اتمز نیز برخوردار است که نقطه قوتی دیگر برای این گوشی محسوب می‌شود.

اکسپریا 5 همانند گوشی اکسپریا 1 از نسبت ابعاد 21:9 بهره می‌برد و این یعنی قد نسبتا بلند گوشی در برابر عرض آن. این اسمارت‌فون در چهار رنگ عرضه خواهد شد و با کنترلر DualShock 4 سونی نیز سازگار است.

برای علاقمندان به عکاسی موبایلی نیز باید گفت که اکسپریا 5 از دوربین سه‌گانه در قسمت پشتی خود بهره می‌برد که هر سه سنسور آن از رزولوشن 12 مگاپیکسلی بهره می‌برند.  در این دوربین از لنزهای 16، 26 و 52 میلیمتری استفاده شده است. طبق اعلام سونی، سنسور اصلی این گوشی از دیافراگم f/1.6 برخوردار است و از همانند دوربین‌های سری آلفا در این گوشی نیز از تکنولوژی فوکوس خودکار چشمی‌استفاده شده است.

توان پردازشی اکسپریا 5 از طریق پردازنده اسنپدراگون 855 تامین می‌شود. متاسفانه تاکنون اطلاعاتی در خصوص حافظه داخلی و میزان رم این گوشی منتشر نشده است. قرار است عرضه این گوشی در ماه اکتبر آغاز شود.

بازگشت سونی به بازار گوشی‌های کامپکت با اکسپریا 5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا