موبایل

مقایسه اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس

شرکت سونی در جریان رویداد MWC 2019 از دو گوشی جدید خود با نام‌های اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس رونمایی کرد.

این دو گوشی نسخه‌های میان رده سری گوشی‌های اکسپریا XA به حساب می‌آیند و همچنین یادآور دهمین سالگرد تولید اولین گوشی سری اکسپریا کمپانی سونی نیز هستند.

حال  این دو اسمارت فون مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند و تست‌های مختلفی نیز روی آنها انجام شده که در ویدئو پایین می‌توانید آنها را مشاهده کنید.

نمایشگر کشیده اما مناسب

اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس با چهره کشیده‌ای که دارند از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به یکدیگر هستند و سونی در این گوشی‌ها از پنل نمایشگر با نسبت تصویر  21:9  استفاده کرده است.

حتی زمانی که با در دست گرفتن این دو گوشی‌ حس عجیب و غیرعادی به شما دست می‌دهد، کار کردن با آنها ساده و بدون دردسر است.

این دو گوشی جدید سونی عرض نسبتا کمی دارند و البته قطر آنها هم اصلا زیاد نیست و به همین دلیل نگه داشتن آنها با یک دست کار سختی نخواهد بود. البته رساندن انگشت به گوشه بالا سمت چپ نمایشگر در نسخه پلاس این گوشی نیازمند کمی تلاش و زحمت دادن به انگشت شصت خواهد بود.

بررسی اکسپریا 10 پلاس

نمایشگر بزرگ گوشی اکسپریا 10 برای تماشای ویدیو بسیار مناسب است و همچنین کاربر می‌تواند از حالت «اسپلیت اسکرین» (Split screen) که در آن صفحه نمایش به دو قسمت مجزا تبدیل می‌شود نیز بهره‌مند شود. به لطف صفحه نمایش بزرگ این گوشی، شما می‌توانید به طور همزمان دو اپلیکیشن را اجرا کنید و حتی با باز کردن کیبرد پنجره پایینی پوشانده نخواهد شد.

سیستم عامل این گوشی اما شبیه دیگر اندرویدهای موجود در بازار است البته این مسئله به این معنی نیست که سونی از ویژگی‌ها و برنامه‌های خودش روی این دستگاه استفاده نکرده. متاسفانه حالت‌های Creator Mode و Cinema Pro که در گوشی اکسپریا 1 دیده بودیم در این اسمارت فون استفاده نشده است.

در کل ظاهر گوشی در نگاه اول بسیار زیبا و جذاب است و با بررسی‌های دقیق‌تر می‌توانید از قابلیت‌های دیگر این گوشی نیز مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا