استارتاپگوگل

مرکز نوآوری گوگل برای شتابدهی استارتاپها

گوگل یک مرکز نوآوری و در واقع محلی برای شتابدهنده استارتاپی‌اش Launchpad در سانفرانسیسکو راه‌اندازی کرده است.
این مرکز نوآوری گوگل در خیابان هوارد سانفرانسیسکو قرار دارد.
برای نخستین بار است که گوگل فضایی فیزیکی برای پروژه Launchpad در نظر گرفته است.
پروژه استارتاپی لانچپد سه سال قبل راه‌اندازی شد.
گوگل نخستین بار در سال 2015 پروژه Launchpad را برای کمک به توسعه استارتاپها در آمریکای جنوبی و آسیا راه‌اندازی کرد اما به طور رسمی آن را از سال 2016 کلید زد.

مرتبط : نخستین شتابدهنده استارتاپ در غزه و کمک ۹۰۰ هزار دلاری گوگل
استارتاپهایی که موفق به حضور در این برنامه شتابدهی می‌شدند می‌توانستند تا 250 هزار دلار کمک هزینه برای رشد استارتاپشان در کشورشان دریافت می‌کردند.
همچنین استارتاپها 50 هزاردلار نیز اعتبار برای استفاده از محصولات گوگل، دو هفته سفر آموزشی به گوگل و منتورشیپ رایگان دریافت می‌کردند.
گوگل تلاش میکرد از این طریق این برنامه استارتاپها را برای مراحل بعدی جذب سرمایه آماده کند.

مرکز نوآوری گوگل شتابدهنده استارتاپ

 

حمایت گوگل از 241 استارتاپ در جهان

در این سه سال از 241 استارتاپ در پنج قاره حمایت انجام داد از جمله در اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی و آسیا.
گوگل از همان آغاز به دنبال راه‌اندازی یک مرکز نوآوری فیزیکی در سانفرانسیسکو برای اجرای این برنامه بود. حالا این مکان برای حضور استارتاپها آماده شده است.
تیم های مختلفی از گوگل از بخش هوش مصنوعی گرفته تا تیم برنامه نویسان و مهندسان هوش مصنوعی هم برنامه های خود را دراین مکان برگزار می‌کنند.
یکی از مدیران این پروژه در این باره گفته است : با کار کردن با بیش از یک میلیون توسعه دهنده متوجه شدیم چیز منحصر به فرد زمانی اتفاق می افتد که ما چهره به چهره با این افراد ارتباط برقرار میکنیم.
مرکز نوآوری گوگل نه تنها فرصتی برای حضور استارتاپها بلکه در خدمت پیش برد اهداف گروه های برنامه نویس و خلاق نزدیک به تیم های مختلف گوگل قرار خواهد گرفت.

مرتبط: شتابدهنده استارتاپی YC به چین می‌رود

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا