خودرو الکتریکیویدئو

ویدیوی ساخت تسلا مدل ۳

در این ویدیو نحوه ساخت تسلا مدل ۳ از ابتدا تا انتها نمایش داده می‌شود

ساخت تسلا مدل ۳ به شکل انبوه یکی از مهمترین چالشهای صنعت خودرو و خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید.

حالا تسلا ویدیویی کوتاه را از مراحل تولید یک خودرو به صورت استاپ موشن منتشر کرده است.

فیلم منتشر شده توسط تسلا از داخل یکی از شعبات کارخانه این شرکت منتشر شده که در آن نحوه ساخت تسلا مدل ۳ این شرکت، از ابتدا تا انتها نشان داده می‌شود.

در این ویدیو نشان داده می‌شود که سرهم بندی و مونتاژ قطعات مختلف خودروی الکتریکی، یکی از پیچیده‌ترین مراحل ساخت تسلا مدل ۳ است. تسلا اعلام کرده که در مدل 3 بیش از 10 هزار قطعه وجود دارد که در طی مرحله مونتاژ، کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

تسلا حالا تصاویر منحصر به فردی از داخل خودروی مدل 3  روی خط تولید  در کارخانه Fermont منتشر کرده است.

در طی فیلم، ابتدا اسکلت بیرونی خودرو را می‌بینیم که آرام از خط سر هم بندی پایین می‌آید.

هم زمان، گروهی از کارگرها به همراه ماشین آلات  روی خودرو مشغول به کار شده، سیم‌ها، کابل‌ها،داشبورد، صندلی‌ها، سقف و در آخر درب‌های خودرو را نصب می‌کنند.

وقتی تمام قطعات سر جای خود گرفت، یکی از کارگران تسلا پشت فرمان خودرو نشسته و آن را از داخل خط مونتاژ خارج کرده و به پارکینگ منتقل می‌کند.

انتشار ویدیوی ساخت یکی از محصولات تسلا، برای بسیاری اخباری بسیار هیجان انگیزی محسوب می‌شود زیرا این شرکت همیشه- به نسبت دیگر شرکت‌های سازنده خودرو- به محافظه کاری شُهره بوده است.

البته این دومین بار است که تسلا گوشه‌ای از آنچه که داخل کارخانه‌های خود می گذرد را به دنیا نشان می‌دهد و قبلا در ماه آگوست نیز تصاویر مشابهی را منتشر کرده بود.

این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی، یک خط تولید اختصاصی برای مدل 3 در شعبه Fermont کارخانه این شرکت در نظر گرفته ومدت‌هاست که قول داده، هر هفته 5000 عدد از این مدل را تولید خواهد کرد.

ساخت تسلا مدل ۳،‌ چالش بی پایان

تسلا مدل ۳ را می‌توان بزرگترین چالش شرکت تسلا در تولید خودروی الکتریکی به حساب آورد.

تسلا مدل ۳

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا  به خاطر کند بودن خط تولید انبوه خودروی تسلا مدل ۳ زیر فشار شدید قرار داشت و حتی یک بار از فرط عصبانیت سرش را چند بار به این خودرو کوبیده است.

تسلا مدل ۳ در ماه جولای ۲۰۱۷ رونمایی شد و از آن زمان تاکنون این شرکت به دنبال تولید انبوه این خودروست موضوعی که به یکی از بزرگترین دغدغه‌های ایلان ماسک تبدیل شده است.

خود ماسک در گفت وگویی اعلام کرد که اوایل سال ۲۰۱۸ تسلا به دلیل عدم توانایی تامین سفارش ساخت تسلا مدل ۳ در حال ورشکستگی بود.

امسال ایلان ماسک تلاش کرد یک بار این شرکت را خصوصی کند و عدم موفقیتش موجب شکایت کمیسیون معاملات و اوراق بهادار آمریکا شد.

یکی از توافقات ماسک و این کمیسیون کنار رفتن او از سمت هیات مدیره تسلا بود.

چند روز قبل لری الیسون بنیانگذار اوراکل به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره تسلا انتخاب شد.

مرتبط : گردشی در تسلا با ایلان ماسک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا