چگونه

تشخیص هارد SSD و HDD در ویندوز 10

چگونه می‌توان فهمید همین کامپیوتری که روبه روی شماست دارای هارد اس اس دی (SSD) است یا  اچ‌دی‌دی (HDD)؟

قبل از  پاسخ به این پرسش باید گفت آنچنان که همه می‌دانیم اس‌اس‌دی (SSD) در مقایسه با هاردهای معمول اچ‌دی‌دی (HDD) از سرعت عمل بالاتر و بازدهی بیشتری برخوردار است.

از همین رو برای کاهش زمان بوت شدن دیوایس‌های ویندوزی و افزایش سرعت باز شدن اپلیکیشن‌ها، بسیاری ترجیح می‌دهند از هاردهای اس‌اس‌دی استفاده کنند.

اگر به تازگی لپتاپ یا کامپیوتر دسکتاپ خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید از کدام یک از این نوع هاردها روی دیوایس شما استفاده شده، می‌توانید از ابزارهای پیش‌فرض ویندوز برای تشخیص این مسئله استفاده کنید.

برای این کار دیگر نیازی به باز کردن دستگاهتان نیست و با استفاده از روش‌‌هایی که در پایین به آنها اشاره کرده‌ایم می‌توانید این کار را در ویندوز 10 انجام دهید.

از ابزار Defragment and Optimize استفاده کنید

ابزار Defragmentation در ویندوز 10 عموما برای دسته بندی و مرتب کردن درایوها استفاده می‌شود.

این ابزار در بخشی از ویژگی‌هایش قادر است یک سری اطلاعات راجع به هارد فیزیکی دستگاهتان به شما ارائه کند. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید تشخیص دهید که هارد درایو شما اس‌اس‌دی بوده یا اچ‌دی‌دی.

ابتدا عبارت «Defragment and Optimize Drive» را از منو استارت جستجو کنید و سپس آن را باز کنید.

پس از باز شدن این برنامه شما یک سری پارتیشن‌ها را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد.

اگر به ستون Media type نگاه کنید می‌توانید نوع هارد درایوتان را مشاهده کنید.

اگر هارد شما از نوع اس‌اس‌دی باشد عبارت «Solid State Drive» و اگر از نوع اچ‌دی‌دی باشد عبارت «Hard Disk Drive» را خواهید دید.

ضمنا اگر دستگاهتان به دو هارد درایو مجهز باشد، هردو نوع در این ابزار نمایش داده خواهند شد. پس از این کار کافی است پنجره را ببندید و به چیزی دست نزنید.

از «PowerShell» استفاده کنید

اگر خیلی با نوشتن کد دستوری مشکلی ندارید می‌‌توانید از برنامه «PowerShell» هم استفاده کنید. در حقیقت استفاده از این روش تنها نیازمند نوشتن 1 خط دستوری ساده است.

ابتدا برنامه PowerShell را در حالت Administrator باز کنید. برای این کار عبارت PoweShell را در منو استارت جستجو کنید و سپس با کلیک راست بر روی آن گزینه «Run as Administrator» را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده دستور «Get-PhysicalDisk» را تایپ کرده و دکمه اینتر را بزنید. این دستور تمامی هارد درایوهای سیستم شما و اطلاعات مرتبط با آنها را برای شما جستجو می‌کند.

همانند ابزاری که در قسمت اول توضیح دادیم، در این شیوه هم به ستون Media Type نگاه کنید چراکه در این قسمت نوع هارد درایو شما یعنی اچ‌دی‌دی یا اس‌اس‌دی ذکر شده است.

از نرم‌افزار «Speccy» استفاده کنید

نرم‌افزار Speccy بسیار ساده است و البته رایگان است که قادر به ارائه حجم عظیمی از اطلاعات در خصوص سخت‌افزارهای سیستم شما از جمله سی‌پی‌یو، هارد دیسک، مادربورد، کارت شبکه و … است.

برای این کار ابتدا این نرم‌افزار را از وبسایت رسمی  شرکت سازنده دانلود کنید. پس از دانلود، نرم‌افزار را باز کرده و از آن استفاده کنید.

پس از باز کردن برنامه گزینه «Storage» را از پنل سمت چپ انتخاب کنید. خواهید دید که در سمت راست نرم‌افزار لیست هارد درایوهای شما نمایش داده می‌شود. اکر هارد شما از نوع اس‌اس‌دی باشد، همانند تصویر در کنار نام هارد درایو شما عبارت «SSD» نمایان خواهد شد. اگر هم عبارت «SSD» را مشاهده نکردید بنابراین هارد دیسک شما از نوع اچ‌دی‌دی است.

نوشته های مشابه

‫762 دیدگاه ها

  1. Покупка лживых банкнот приравнивается к недозволенным и опасительным действием, которое имеет возможность повлечь за собой важным правовым последствиям иначе повреждению индивидуальной денежной надежности. Вот несколько причин, из-за чего закупка фальшивых купюр является опасной или неуместной:

    Нарушение законов:
    Покупка либо эксплуатация поддельных банкнот приравниваются к преступлением, нарушающим нормы государства. Вас способны поддать наказанию, что потенциально привести к лишению свободы, денежным наказаниям либо постановлению под стражу.

    Ущерб доверию:
    Поддельные деньги подрывают доверенность в финансовой структуре. Их обращение порождает угрозу для честных людей и коммерческих структур, которые имеют возможность столкнуться с внезапными расходами.

    Экономический ущерб:
    Разнос лживых денег оказывает воздействие на экономику, инициируя рост цен и подрывая глобальную финансовую равновесие. Это в состоянии закончиться потере уважения к денежной единице.

    Риск обмана:
    Люди, какие, вовлечены в производством фальшивых банкнот, не обязаны сохранять какие-то параметры характеристики. Лживые бумажные деньги могут выйти легко выявлены, что, в итоге закончится расходам для тех стремится воспользоваться ими.

    Юридические последствия:
    В случае задержания при использовании лживых купюр, вас в состоянии оштрафовать, и вы столкнетесь с юридическими трудностями. Это может сказаться на вашем будущем, с учетом сложности с получением работы и кредитной историей.

    Общественное и индивидуальное благосостояние зависят от честности и доверии в финансовых отношениях. Покупка фальшивых денег противоречит этим принципам и может иметь серьезные последствия. Рекомендуется держаться норм и заниматься исключительно законными финансовыми действиями.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا