اپلچگونهساعت هوشمندلپ‌تاپموبایل

چگونه امنیت اپل آیدی را افزایش دهیم؟

اگر تا به امروز فکری برای بالا بردن امنیت اپل آیدی خود نکرده‌اید، همین حالا اقدام کنید.

امنیت اپل آیدی، اهمیت فوق العاده بالایی برای کاربران محصولات اپل دارد. اگر تنها یک دستگاه اپل نیز دارید، اپل آیدی ابزار اصلی رابطه شما و سرویس‌های شرکت اپل است. به علاوه، اطلاعات زیادی در سرویس آی کلود ذخیره شده مثل اطلاعات شخصی، تقویم، یادآورها و غیره. به علاوه، تمام تاریخچه خریدهای شما در فروشگاه اپل استور یا اشتراک برنامه‌هایی که خریداری کرده‌اید، از طریق اپل آیدی قابل دسترسی است.

اگر به هر دلیلی شخصی با نیت شوم، دستش به اپل آیدی شما برسد، می‌تواند برایتان فاجعه به بار بیاورد مثل دزدیده شدن اطلاعات و داده‌های شخصی و  یا حتی بدتر.

دستبرد به اپل‌ آیدی را غیر ممکن کنید

با وجود ریسک‌های زیادی که وجود دارد، کاربران کمی برای بالا بردن امنیت اپل آیدی خود اقدام می‌کنند. در این مقاله تلاش داریم تا نکاتی را معرفی کنیم که کاربران با انجام آنها به سادگی می‌توانند امنیت اکانت خود را بالاتر ببرند و دستبرد هکرها را سخت‌تر کنند.

فراموش نکنید، اگر تا به امروز اکانت شما امن بوده و دستبردی به ‌آن زده نشده، تضمینی برای در امان ماندن در آینده نیست.

پسوردتان را به روز رسانی کنید

راهکارهایی برای بالا بردن امنیت اپل آیدی
با مراجعه به قسمت «Security» اکانت خود، رمز ورود را تغییر دهید.

مردم عموما زیاد به پسوردهایشان اهمیت نمی‌دهند تا زمانیکه واقعا ضربه مهلکی از سوی آن تجربه کنند.

لطفا همین الان به  appleid.apple.com رفته، وارد اکانت خود شده و گزینه Edit را انتخاب کنید. از همینجا می‌بینید که آخرین بار چه زمانی پسورد خود را به روز رسانی کرده‌اید. اگر مدت‌ها از آخرین آپدیت پسوردتان می‌گذرد یا رمز عبور فعلی‌تان زیاد قدرتمند نیست، به روی گزینه «تغییر پسورد» کلیک کنید. پنجره‌ای باز می‌‌شود که از همینجا می‌توانید پسورد جدید را انتخاب کنید. قوانین انتخاب رمز ورود اپل را نیز رعایت کنید.

می‌توانید از اپلیکیشن مدیریت رمز عبور مانند  LastPass، 1Password یا سیستم سافاری برای دریافت پیشنهاد پسوردهای قدرتمند، استفاده کنید. برای ذخیره پسورد جدید، از همان برنامه‌های فوق الذکر می‌توانید استفاده کنید. لطفا، رمزهای عبور دیگر اکانت‌های خود را برای اپل آیدی انتخاب نکنید. این به نفع شماست!

اگر به این دلیل اقدام به تغییر رمز عبور خود کرده‌اید که متوجه فعالیت‌های مشکوک اکانتتان شده‌اید، در همین قسمت می‌توانید اپل آیدی خود را از تمام دیگر دستگاه‌ها یا وب سایت‌ها ساین اوت(Sign Out یا خارج شده) کنید.

از سیستم دستگا‌های قدیمی‌تان خارج شوید( ساین اوت کنید)

در تنظیمات اکانت، لیست دستگاه های فعال با اپل آیدی خود را مرور کنید.

احتمالا در طول سال‌ها، دستگاه‌های متعددی از اپل خریده‌اید و از طریق اپل آیدی خود وارد شده‌اید. در قسمت Devices  در وبسایت اصلی اپل آیدی، می‌توانید لیست دستگاه‌های فعال با اپل آیدی خود را ببینید. در دستگاه‌های مدل قدیمی‌تر، با انتخاب گزینه حذف یا remove  از اکانت خود خارج شوید. اگر بعدا خواستید که از طریق آن دستگاه، وارد اپل آیدی خود شوید، بهتر است دوباره یوزرنیم و پسورد خود را وارد کنید.

از قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید(two-factor authentication)

راهکارهایی برای بالا بردن امنیت اپل آیدی
فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله ای، امنیت اکانت را بالا می برد.

اپل برای بالا بردن امنیت اپل آیدی امکان فعال سازی با قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای را ارائه می‌کند. وقتی این قابلیت فعال باشد و شما بخواهید از طریق دستگاه جدیدی وارد اکانت خود شوید، باید هویت خود را از طریق کدی که به دستگاه مورد اعتمادتان ارسال می شود، تایید کنید. این دستگاه( آیفون،آیپد یا آیپاد) قابل اعتماد باید حتما به نسخه آی‌اواس 9 یا بالاتر مجهز باشد. همچنین اگر اپل واچ است، باید حتما به سیستم watchOS 6 or later و اگر مک است باید به سیستم عامل OS X El Capitan و بالاتر مجهز باشد.

در قسمت امنیت، در وبسایت اپل آیدی، می‌توانید شماره‌های بیشتری نیز اضافه کنید. لطفا شماره اشخاص دیگر را وارد نکنید و تنها اگر خودتان خط تلفن دیگری دارید، شماره آن را در این قسمت وارد کنید.

در نظر داشته باشید که سیستم Apple’s 2FA، صد در صد کامل و بدون عیب نیست. یک مرورگر آلوده، می‌تواند این سیستم را دور بزند. یعنی ممکن است کسی دستگاه مک شما را بدزدد، .وارد اپل آیدی شما شده، کد تایید هویت را روی خود دستگاه مک و با استفاده از مرورگر آلوده دریافت کند و به تنظیمات اپل آیدی دسترسی پیدا کند.

برای جلوگیری از این اتفاق، امنیت دستگاه مک خود را بالا ببرید مثلا انتخاب رمز عبور پیچیده. از قابلیت اتوفیل(پر کردن خودکار نوارهای ورود اطلاعات اپل آیدی) مرورگر خود نیز استفاده نکنید.

برای سوالات امنیتی، جواب‌های غیر قابل پیش‌بینی تعیین کنید

راهکارهایی برای بالا بردن امنیت اپل آیدی
برای سوالات امنیتی، جواب‌های غیر قابل پیش‌بینی تعیین کنید.

اگر نمی‌خواهید از قابلیت تائید هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید، می‌توانید از طریق سوالات امنیتی اختصاصی، اپل آیدی امن‌تری ایجاد کنید. سوالاتی را انتخاب کنید که حدس زدن جواب آن برای دیگران سخت است. سوالاتی که برای این قسمت تعیین شده، از طرف خود اپل طراحی شده و اختیاری روی آنها ندارید. مثلا محل تولد یا اسم کوچک مادرتان. اما می‌توانید جواب‌های پیچیده‌تر انتخاب کنید و دوباره از طریق برنامه‌های مدیریت رمز عبور، ذخیره کنید.

مراقب ایمیل‌ها یا پیغام‌های فیشینگ باشید

نمونه یک ایمیل فیشینگ که به نسخه اصلی شباهت زیادی دارد

ایمیل‌های فیشینگ، دقیقا مشابه نسخه‌های اصلی هستند و از شما درخواست می‌کند تا اطلاعات اکانت اپل خود را وارد کنید. این ایمیل‌ها یا پیغام‌ها عموما حاوی خبری است که توجه شما را جلب می‌کند مثلا ادعا می‌کند که اکانت شما قفل شده یا هک شده است. مراقب باشیدو هرگز از هیچ طریق دیگری، به جز درگاه‌های ورودی خود اپل، اطلاعات اکانت خود را وارد نکنید.

اگر به ایمیلی مشکوکید و فکر می‌کنید یک ایمیل فیشینگ است، به وبسایت پشتیبانی امنیتی اپل مراجعه کرده و گزینه Get Support را انتخاب کنید.

منبع: techradar

نوشته های مشابه

‫90 دیدگاه ها

  1. 세계 시장에 프라그마틱 플레이의 250개 이상의 게임으로 구성된 다양한 테마의 슬롯을 즐겨보세요.
    http://www.pragmatic-game.com

    프라그마틱에 대한 이 글 감사합니다. 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 유용한 정보를 찾아보세요. 서로 이야기 나누면 더 좋겠죠!

    https://dwqewqe.weebly.com/
    http://iyalion.com/
    https://dqwdqdw.weebly.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا