مایکروسافت

خشم کاربران ویندوز ۱۰ از تبلیغ مرورگر مایکروسافت اج

مرورگر ویندوز اکسپلورر از همان روزهای ابتدایی حضورش نتوانست خودش را در دل کاربران جای دهد. اما با ظهور ویندوز ۱۰، مایکروسافت تلاش کرد آغاز جدیدی را برای این مرورگر رقم بزند. «مایکروسافت اج»، ابتدا سال ۲۰۱۵ برای ویندوز ۱۰ و ایکس باکس منتشر شد و با اینکه نتوانست بخش اعظمی از کاربران را جذب کند، اما در هر حال در مقایسه با ویندوز اکسپلورر، یک پیشرفت قابل قبول به حساب می‌آمد.

چند سال پس از رونمایی از اج، مایکروسافت اعلام کرد که نسخه‌های آتی این  مرورگر با استفاده از سورس کدهای کرومیوم ساخته خواهد شد. پس از چند ماه آزمایش، مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۰ بالاخره مرورگر اج بر پایه کرومیوم را عرضه کرد. این نسخه از اج کاملا زیبا و کاربردی است، اما ظاهرا مایکروسافت روشی آزار دهنده را برای تشویق کاربران به کوچ از دیگر مرورگرها به اج کرومیوم انتخاب کرده است.

طی چند روز گذشته، یکی از کاربران ردیت یک اسکرین شات از تب استارت ویندوز ۱۰ منتشر کرده که یک تبلیغ در قسمت بالایی آن با این مضمون به چشم می‌خورد: «هنوز هم از فایرفاکس استفاده می‌کنید؟ مایکروسافت اج اینجاست». طبیعتا با کلیلک روی این تبلیغ، کاربر به صفحه دانلود مایکروسافت اج هدایت می‌شود. اما در صورتی که این کار را انجام ندهید، مجبورید هر مرتبه که منوی استارت را باز می‌کنید با چینین تبلیغی مواجه شوید. این نحوه تبلیغ مایکروسافت برای یک محصول، اصلا به مذاق کاربران خوش نیامده و به نظر می‌رسد به جای تشویق کاربران به استفاده از اج، بیشتر باعث نفرت آنها از آن شده است.

حالا خبر خوب اینکه طبق گفته کاربران برای خلاض شدن از شر این تبلیغ می‌توانید به آدرس Setting > Personalization > Start بروید و در پنجره باز شده گزینه «Show suggestions Occasionally in start» را غیرفعال کنید. زمانی که این گزینه را انتخاب کنید، خواهید دید که این تبلیغ مزاحم برای همیشه محو می‌شود.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا