موبایل

نگاهی به شیائومی می 8 لایت

شیائومی می 8 نامگذاری پیچیده‌ای داشت و حالا این پیچیدگی بیشتر هم شد! با معرفی شیائومی می 8 لایت سری می 8 حالا پنج موبایل مختلف دارد که در این مطلب نگاهی به می 8 لایت یعنی جدیدترین محصول شیائومی داریم. برای اینکه بتوانید این محصول را از هم ردیفانش تشخیص بدهید باید بدانید که می 8 لایت تنها محصولی است که صفحه‌نمایش OLED ندارد. از طرفی دیگر بریدگی بالای صفحه این موبایل از بقیه موبایل‌های سری می 8 کوچکتر است و صفحه‌نمایش این دستگاه از می 8 اس ای بزرگتر است.

دوربین می 8 لایت دقیقا همان دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 است روی موبایل می 8 اس ای قرار دارد. این دوربین عملکرد قابل قبولی دارد و ویژگی HDR اتوماتیک آن از سایری موبایل‌های این سری بهتر کار می‌کند. دوربین دوم این موبایل هم 5 مگاپیکسل است که از آن برای بوکه کردن تصاویر در عکاسی پرتره استفاده می‌شود. دوربین جلوی می 8 لایت اما بهبود داشته است و به گفته شیائومی از 20 مگاپیکسل در می 8 اس ای به 24 مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده و عملکرد بهتری در عکاسی سلفی دارد.

قیمت این موبایل در اروپا حدود 270 یورو است که تقریبا نصف قیمت می 8 اصلی است. می 8 لایت با همه ویژگی‌هایش حتی از می 8 اس ای هم ارزان‌تر است.

شیائومی برای می 8 لایت از پردازنده اسنپ‌دراگون 660 استفاده می‌کند که شاید به نظر خیلی قوی نباشد اما در عمل هیچ مشکل یا کندی در کار با این دستگاه مشاهده نشده است. شاید تصور کنید که با این پردازنده این موبایل برای بازی مناسب نباشد که البته تصور خیلی اشتباهی نیست اما برای مثال بازی PUGB با حداکثر کیفیت روی این موبایل هیچ مشکلی ندارد و به خوبی کار می‌کند.

باتری این موبایل 3350 میلی‌آمپر است که عدد قابل قبولی برای این موبایل به حساب می‌آید با توجه به مصرف پایین باتری هم انتظار می‌رود این موبایل برای استفاده متوسط یک روز کامل را شارژ داشته باشد. شیائومی می 8 لایت با توجه به امکانات و قیمت یک موبایل منطقی است و اگر هم وارد ایران شود احتمالا با قیمتی حدود 4 میلیون تومان بیاید که با توجه به بازار امروز ایران مبلغ خیلی زیادی نیست.

منبع
Phone Arena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا