تکنولوژی

آیفون‌های 2018 چگونه نام‌گذاری می‌شوند؟

همه می دانیم اپل اواخر ماه آینده آیفون جدید خود را معرفی می‌کند و همچنین می‌دانیم اپل تا امروز هیچ صحبتی راجع به آیفون‌های 2018 نکرده است. اما طبق شایعات مختلف اپل قصد دارد 3 مدل آیفون را در مراسم سپتامبر خود معرفی کند: نسخه جدید آیفون 10، آیفون با صفحه نمایش بزرگتر و همچنین یک آیفون با طراحی مشابه آیفون 10 اما با مشخصات فنی و قیمت پایین‌تر. در این چند ماه اخیر هم صحبت‌های زیادی راجع به مشخصات فنی، تکنولوژی و سایز صفحه این آیفون‌ها شنیده‌ایم اما یک سوال مهم و بزرگ در این میان مطرح است: اپل آیفون‌های جدید را چگونه نام‌گذاری خواهد کرد؟

اپل سپتامبر سال گذشته 3 مدل آیفون 8، 8 پلاس و 10 را معرفی کرد. دو آیفون 8 و 8 پلاس که نسخه جدید مدل‌های قبلی خود محسوب می‌شدند اما آیفون 10 که اپل آن را به حرف یونانی «X» معرفی کرد معانی زیادی داشت. اول اینکه این آیفون در دهمین سالگرد معرفی اولین آیفون رونمایی شد از طرف دیگر اپل با نامگذاری این آیفون با عدد 10 می‌خواست نشان دهد که این گوشی آغازکننده دهه جدیدی از اسمارت‌فون‌ها است.

آیفون X، XS یا X2؟

خب حالا برنامه اپل برای آیفون‌های 2018 چیست؟ این احتمال وجود دارد نسخه جدید آیفون 10 با نام آیفون 11 و عدد یونانی «XI» معرفی شود.البته این شیوه نامگذاری کمی عجیب به‌نظر می‌رسد و بعید است اپل با این سرعت بخواهد آیفون 11 را به مجموعه آیفون‌های خود اضافه کند. برخی هم این احتمال را می‌دهند که آیفون جدید با نام «X2» یا همان آیفون 10-2 معرفی شود که تلفظ و حتی تصور نوشتن نام آیفون به این شکل هم مضحک به‌نظر می‌رسد. بهترین و محتمل‌ترین نامی که برای نسل جدید آیفون 10 تا به امروز منتشر شده نام آیفون «10 اس» با عدد یونانی «XS» است که با الگوریتم ناگذاری اپل هم کاملا همخوانی دارد.

آیفون ارزان قیمت چطور؟

با این شیوه نام‌گذاری احتمالا نام نسخه آیفونی که با صفحه نمایش بزرگتر معرفی می‌شود نیز «ایکس اس پلاس» خواهد بود که این نام هم کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. اما سوال بعدی اینکه نام آیفونی که با قیمت کمتر قرار است عرضه شود چه خواهد بود؟ از آنجایی که اپل تا حالا مدل ارزان‌قیمت پرچمدار خود را همزمان با پرچمدار اصلی معرفی نکرده، نمی‌توان حدث درستی راجع به نام این آیفون زد اما احتمالا نام این آیفون یکی از حروف الفبا باشد که قبلا توسط شرک استفاده نشده است. البته برخی معتقدند این آیفون تحت نام «آیفون 9» معرفی خواهد شد و همان قسمت گمشده پازل اپل است که سپتامبر گذشته همه به دنبال کشف آن بودند.

در کل می‌توان انتظار داشت امسال شاهد معرفی آیفون‌ها با عجیب‌ترین نام‌های ممکن باشیم چراکه قرار است از 3 مدل آیفون متفاوت رونمایی شود. ضمنا توجه داشته باشید تمامی نام‌هایی که در بالا ذکر شد در حد شایعه و حدث و گمان است و پایه و اساس رسمی ندارند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا