تکنولوژی

ظرفیت باتری و رم در آیفون‌های جدید

نام نویسنده: آی‌تی‌ایران

همانطور که در جریان هستید اپل به تازگی از پرچمداران جدید خود رونمایی کرده است. آیفون‌هایی که با نام 10 اس، 10 اس مکس و 10 آر از آنها رونمایی شد. این موبایل‌های جدید فرق چندانی با همان آیفون 10 ندارند و به رسم همیشه کمی بهبود سخت‌افزاری را تجربه می‌کنند، اما نکته‌ای که در باره همه آیفون‌ها مهم است شاید این باشد که اپل هرگز حرفی از ظرفیت باتری‌های موبایل خود نمی‌زند! این موضوع خیلی عجیب است زیرا همه تولید کنندگان موبایل در روز رونمایی درباره این موضوع صحبت می‌کنند و گفتن میلی‌آمپر باتری مانند مگاپیکسل دوربین یک آمار مرسوم است.

اپل اما نتنها در مراسم رونمایی چیزی نگفت بلکه در وب‌سایت هم این عدد را نمی‌نویسد. جالب‌تر اینکه بخشی از مراسم آیفون به باتری اختصاص داشت و فقط گفته شد باتری آیفون 10 اس مکس 1 ساعت و نیم بیشتر از باتری آیفون 10 دوام دارد! آماری ناقص که حتی مشخص نکرد در چه استفاده‌ای و بر چه اساسی این یک ساعت و نیم اضافه شده است.

برای فروش یک موبایل در چین اما اپل مجبور است تا میلی‌آمپر دقیق باتری‌های موبایل خود را لو بدهد و حالا این اعداد مشخص شده‌اند. باتری آیفون 10 اس 2.658 میلی‌آمپر است که در مقایسه با آیفون 10 کوچکتر هم شده. آیفون 10 باتری 2.716 میلی‌آمپری داشت که اپل در محصول جدید آن را 2.2 درصد کوچکتر کرده و ظاهرا با بهبود نرم‌افزاری مصرف باتری را کاهش داده است تا آیفون 10 اس حدود نیم ساعت بیشتر از آیفون 10 بازدهی داشته باشد.

آیفون 10 اس مکس هم باتری با توان 3.174 میلی‌آمپر دارد که نسبت به آیفون 10 حدود 16.8 درصد و نسبت به آیفون 10 اس هم 19.4 درصد بزرگتر است. در نهایت باتری آیفون 10 آر هم 2.942 میلی‌آمپر اعلام شده است که 10.6 درصد از باتری آیفون 10 اس بزرگتر است. البته آیفون 10 آر با اینکه از بقیه باتری کوچکتری دارد اما دوام باتری آن از همه آیفون‌ها بیشتر است و این موضوع احتمالا به صفحه نمایش ال‌سی‌دی آن برمی‌گردد.

اگر بخواهید در باره رم آیفون‌های جدید هم بدانید باید بگوییم آیفون‌های 10 اس و 10 اس مکس هرکدام 4 گیگابایت حافظه رم دارند و آیفون 10 آر هم 3 گیگابایت حافظه رم دارد که این آمارها را اپل هرگز به شما نمی‌گوید و حتی در وب‌سایت خود یا روی جعبه موبایلی که می‌خرید نمی‌نویسد و شاید اپل تنها کمپانی باشد که سعی می‌کند این اعداد را پنهان کند.

منبع: مک رومرز


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا