تکنولوژی

برنامه آئودی برای سال 2020

طی یکی دو سال اخیر کانسپت‌های مختلفی دیده‌ایم که در آنها به‌جای آینه بغل سنتی از یک دوربین استفاده شده و حالا می‌بینیم یکی دیگر از این طرح‌های مفهومی منتشر شده است. این تصاویر مربوط به خودروی الکتریکی مدل E-Tron شرکت آئودی است که قرار شده سال 2020 تولید شود. باید اعتراف کرد که این دروبین بغل بهترین طرحی است که تا کنون منتشر شده و می‌توان آن را به واقعیت تبدیل کرد.

بسیاری از افراد معتقدند که جایگزین کردن آینه بغل کاربردی با یک دوربین خیلی ایده جالب و عاقلانه‌ای نیست اما پس از دیدن سیستم دوربین بغل به‌کارگرفته شده در این خودروی جدید شرکت آئودی، احتمالا شما هم نظرتان عوض می‌شود.

در این ویدیو 2 دقیقه‌ای که برای این خودروی الکتریکی شرکت آدئودی منتشر شده، حدود 20 ثانیه از آن به این دوربین کاربردی اختصاص داده شده است.

همانطور که در این ویدیو هم مشاهده کردید، پنل نمایشگر تصاویر این دوربین بغل دقیقا زیر محلی قرار گرفته که در گذشته آینه بغل قرار می‌گرفت و از آنجایی که این پنل نمایشگر روشن و بسیار واضح ساخته شده، راننده می‌تواند به‌خوبی فضای کناری خودرو را تحت نظر داشته باشد.

یکی از دلایل اصلی به‌کارگیری دوربین به جای آینه ، کاهش صدای برخورد باد با آینه بغل در حالت عادی است. متخصصین ایرودینانیک می‌گویند بخش اعظمی از صدایی که توسط خودرو در حال حرکت تولید می‌شود، از برخورد باد با آینه‌های بغل به‌وجود می‌آید. این صدا در خودروهای الکتریکی که بسیار کم صدا طراحی شده‌اند، کمی بیشتر است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا