چگونهگوگل

نحوه پشتیبان‌گیری و حذف اکانت گوگل

اغلب کاربران این روزهای گوشی‌های هوشمند، دارای حداقل یک اکانت گوگل هستند. اما شاید کاربری بنا به دلایلی مشخص، دیگر نیازی به این اکانت نداشته باشد و بخواهد آن را حذف کند.

در چنین مواقعی، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، دانلود یک کپی از همه اطلاعات و همچنین مطمئن بودن از این موضوع است که هیچ یک از اکانت‌های آنلاین کاربر به آدرس جیمیلی که قصد حذف آن را دارد، متصل نباشد.

حال در ادامه قصد داریم تا به نحوه بکاپ گرفتن و یا همان پشتیبان‌گیری از اکانت گوگل و در نهایت حذف آن اشاره کنیم. فرآیندی که زمان زیادی نمی‌برد و با دنبال کردن چند دستورالعمل، می‌توان آن را انجام داد.

سرویس  Takeout گوگل این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا به راحتی و تنها با چند کلیک، تمامی‌اطلاعاتی موجود و مرتبط با اکانت گوگل خود را دانلود کنند. برای این کار، ابتدا باید وارد وب‌سایت گوگل تیک‌اوت شد و با اکانتی که قصد بستن آن را دارید، وارد (Sign in) شوید.

در این بخش، لیست سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های متصل به اکانت گوگل مشاهده می‌شوند. برای پشتیبان‌گیری از این اطلاعات، بهتر است تیک تمامی‌باکس‌ها زده شود. به عبارتی دیگر، داشتن همه اطلاعات حتی غیرضروری بسیار بهتر از نداشتن آنهاست. بنابراین، دقت داشته باشید که همه وارد از جمله تمامی‌آلبوم‌های گوگل فوتوز انتخاب شده باشند.

بعد از زدن تیک تمامی‌باکس‌ها، در قسمت پایینی روی دکمه Next Step کلیک کنید. در اینجا در خصوص نحوه ارائه اطلاعات از شما سوال می‌شود که می‌توانید گزینه ذخیره‌سازی خودکار اطلاعات در یک سرویس ذخیره‌سازی کلاد همانند دراپ باکس، وان درایو، باکس و گوگل درایو انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از گوگل بخواهید که لینک دانلود یکجای این اطلاعات را به ایمیلتان ارسال کند. گام بعدی، انتخاب حالت Export است که در اینجا چون تصمیم به حذف اکانت دارید، می‌تواند از انتخاب پیش‌فرض سرویس و یا گزینه Export Once را انتخاب کنید. همچنین باید نوع و اندازه فایلی را که می‌خواهید دریافت کنید، مشخص کنید.

نحوه پشتیبان‌گیری و حذف اکانت گوگل

و در نهایت گزینه Create Export را انتخاب کنید و منتظر بمانید. این فرآیند ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت و یا حتی چند روز به طول بینجامد. بدین معنی که این زمان، به میزان اطلاعات شما بستگی دارد.

نحوه حذف اکانت گوگل

بعد از اتمام فرآیند کپی اطلاعات، باید به سراغ حذف اکانت رفت. برای این کار، ابتدا وارد وب‌سایت گوگل اکانت شده و با اکانتی که تصمیم به حذف آن را دارید، وارد شده و روی Data & Personalization تپ کنید.

سپس باید وارد قسمت Download or delete your data شد و روی Delete a service or your account کلیک کرد. گام بعدی، انتخاب Delete your account است. سپس باید دوباره وارد اکانت خود شوید.

در این مرحله، گوگل گزینه‌های پشتیبان‌گیری از تمامی‌اطلاعات و لیستی از تمامی‌سرویس‌هایی را که دیگر قادر به دسترسی به آن نخواهید بود، نشان خواهد داد. بعد از بررسی تمامی‌این اطلاعات، به پایین صفحه بیایید و تیک دو باکس موجود برای تایید حذف اکانت را بزنید. سپس گزینه Delete Account را انتخاب کنید.

نحوه پشتیبان‌گیری و حذف اکانت گوگل

نوشته های مشابه

‫1,107 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا