تکنولوژی

تصاویر لو رفته از پیکسل 3 گوگل

در چند هفته گذشته شایعات ضد ونقیضی راجع به اینکه گوگل از نمایشگر دارای بریدگی در پیکل 3 استفاده می‌کند یا خیر، منتشر شده که همین مسئله باعث سردرگمی بسیاری از طرفداران پرچمدار اندروید کمپانی گوگل در سراسر دنیا شده است.

طبق یکی از همین شایعات که اخیرا منتشر شد، رابط کاربری اندروید P بتا ظاهرا بریدگی بالای صفحه نمایش پیکسل 3 را تایید می‌کند چراکه در این نسخه تعداد آیکون‌های ناتیفیکیشن در نوار بالای صفحه محدود است. ضمنا هیچ اسمارت‌فون اندرویدی فعلی نمی‌تواند با چنین چینش قرارگیری آیکون‌ها در بالای صفحه همخوانی داشته باشد بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که این نسخه از اندروید برای اسمارت‌فون‌ پیکسل 3 با بریدگی صفحه نمایش طراحی شده است.

با این وجود در یک گزارش جدیدتر که آن هم بر اساس اندروید P بتا منتشر شده، ادعا می‌شود که هیچ بریدگی در بالای صفحه نمایش پیکسل وجود نخواهد داشت. بر اساس تصاویر جدیدی که از کنترل‌های لمسی این سیستم عامل منتشر شده، به نظر می‌رسد هیچ نشانه‌ای از ایجاد تغییرات در صفحه نمایش پیکسل 3 به‌وجود نیامده است. ظاهرا پیکسل 3 قصد ندارد دنبال کننده ترند جدید دنیای اسمارت‌فون‌ها که ابتدا در آیفون 10 شرکت اپل شاهد آن بودیم، باشد و تنها به کاهش حاشیه اطراف صفحه نمایش همانند پیکسل 2 بسنده می‌کند.

با این وجود، بر اساس تصاویری که به تازگی از پیکسل 3 به بیرون منتشر شده، به نظر می‌رسد بالاخره تکلیف بریدگی بالای نمایشگر پیکسل 3 یکبار برای همیشه مشخص شده باشد. طبق این تصاویر که در اصل گلس محافظ روی نمایشگر پیکسل 3 و پیکس XL3 را نشان می‌دهد، ظاهرا پیکسل 3 فاقد بریدگی نمایشگر خواهد بود و این بریدگی در اصل قرار است در نسخه بزرگتر یعنی پیکسل XL3 به‌کارگرفته شود. ضمنا این احتمال هم وجود دارد که دوربین سلفی در هردو دیوایس به‌صورت دوگانه طراحی شده باشند.

بر اساس حاشیه‌های روی این دو گلس محافظ، به‌نظر می‌رسد پیکسل 3 و پیکسل XL3 همانند نسخه‌ها قبلی خود به اسپیکرهای جلویی و سنسور نور هم مجهز باشند. همچنین به احتمال زیاد دوربین سلفی هردو پرچمدار نیز به‌صورت دوگانه طراحی شده باشد.

با این حال به نظر می‌رسد بریدگی بالای نمایشگر پیکسل XL3 فضای قابل توجهی را اشغال می‌کند و با هدف اصلی این بریدگی که افزایش فضا برای نمایشگر است کمی تناقض دارد. در طرف دیگر اما پیکسل 3 حاشیه‌های اطراف نمایشگر خود را کاهش داده و البته برخلاف نسخه قبلی خود گوشه‌های آن به‌صورت منحنی طراحی شده است.

در کل باید اشاره داشت که تمامی این شایعات و تصاویر تا زمانی که گوگل رسما آنها را تایید نکرده باشد، نمی‌توانند تضمین خوبی برای واقعیت داشتن مشخصات فنی و ظاهری این دو پرچمدار گوگل در سال جدید باشند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا